آیین‌های سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود

شهرکرد- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با صدور اطلاعیه‌ای با اشاره به روند صعودی شدن شیوع ویروس کرونا در این استان ، از عزاداران حسینی درخواست کرد تا آیین‌های سوگواری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

به گزارش ایرنا روز جمعه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی استان، در این اطلاعیه تاکید شده است: میزان تاب‌آوری کادر درمان طی ۶ ماه گذشته، غبار خستگی بر تن آن‌ها نشانده است و تعدادی از پرسنل کادر بهداشت و درمان را گرفتار این ویروس کرونا کرده است و از سوی دیگر اگر چه امکانات استان تاکنون پاسخگوی نیاز بیماران بوده است اما اگر این معادله به هم بخورد و تقاضا و عرضه خدمت برابری نکند، معادله به نفع کرونا تمام خواهد شد.

این اطلاعیه می‌افزاید: در همین راستا درخواست می‌شود تا عزاداران حسینی در ایام پرشور و شعور تاسوعا و عاشورا نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت لازم را داشته باشند.

در این اطلاعیه با تشریح پروتکل‌های بهداشتی ویژه ماه محرم، تصریح شده است: هیات‌های عزاداری رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده اجباری از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی حداقل ۲ متر از چهار طرف، گندزدایی سطوح و ضدعفونی دست‌ها را در دستور کار داشته باشند و چنانچه ظرفیت فضای عزاداری پر شد، از ورود دیگران، بدون اغماض یا مراعات و به خاطر سلامتی عزاداران دیگر، اجتناب شود و پس از اتمام مراسم و در زمان خروج عزاداران از محل عزاداری، تجمعی برای خروج از فضای مورد نظر صورت نگیرد .

در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید شده است: افراد مسن، کودکان، بیماران دارای نقص ایمنی و خانم‌های باردار از حضور در هیات‌های عزاداری خودداری و از طریق گیرنده‌های صوتی و تصویری در منزل عزاداری کنند.

این اطلاعیه افزوده است: استفاده از ادوات عزاداری مثل طبل، سنج و زنجیرهای عمومی ممنوع است، از این ادوات و ابزارها در زمان شیوع کرونا استفاده نشود.

در این اطلاعیه خاطرنشان شده است: عزاداران حسینی باید به صورت ثابت و بدون حرکت عزاداری کنند و از جابه جا شدن خودداری شود، زمان عزاداری تاسوعا و عاشورا فقط ۲ ساعت است، هیات‌های عزاداری و مردم به این مهم توجه داشته باشند.

در پایان اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در خطاب به مسافران و هم‌استانی‌های مقیم دیگر استان آمده است: از شهروندان عزیز مقیم دیگر شهرها ملتمسانه استدعا می‌شود امسال مانند سنوات گذشته به این استان سفر نکنند تا به زودی با حذف زنجیره انتقال این ویروس منحوس، شاهد حضور پرشورتر شما عزیزان و دوستداران اهل بیت (ع) در عزاداری امام حسین (ع) باشیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین گزارش ستاد ملی مقابله با کرونا، چهارمحال و بختیاری در وضعیت هشدار قرار دارد.

ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha