۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۸:۳۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84018692
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرکت آب منطقه‌ای کردستان برای تامین آب فضای سبز آمادگی دارد

سنندج - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان از آمادگی این شرکت برای تامین آب خام مورد نیاز آبیاری فضاهای سبز شهری با هدف حذف آب شرب از این چرخه خبر داد.

کامران خرم روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با جدی‌تر شدن مسائل مرتبط با خشکسالی و کمبود منابع آب قابل استحصال، استفاده از منابع آب شرب برای آبیاری فضای سبز، دارای توجیه نیست و اولویت همچنان باید تامین آب شرب مردم باشد.

وی اضافه کرد: این شرکت آمادگی دارد در راستای صرفه‌جویی در منابع آب مصرفی در حوزه فضای سبز شهر سنندج، نسبت به تامین آن از طریق کانال انتقال آب خام از سد قشلاق اقدام کند اما شهرداری بطور رسمی چنین درخواستی نکرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با اشاره به اینکه میزان مصرف آب شرب در سنندج بطور متوسط یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است، افزود: حدود یک ششم از این میزان صرف آبیاری فضاهای سبز و پارک‌ها می‌شود که این رقم بسیار قابل توجه است و باید اقدامی مهم برای کنار گذاشتن آن انجام داد.

خرم یادآور شد: شهرداری سنندج مطالعاتی در خصوص تامین آب مورد نیاز فضاهای سبز از طریق منابع موجود سطح شهر(چشمه‌ها و قنوات) همچنین آب خام در دست اجرا دارد که امیدواریم با اجرایی شدن آن شاهد توسعه سرانه فضای سبز و کاهش وابستگی به منابع آب شرب در این حوزه باشیم.

براساس آمار دریافتی از شرکت آب و فاضلاب کردستان، از ۲۷۸ هکتار فضای سبز موجود در سنندج، ۱۵۸ هکتار آن (معادل ۵۶.۸ درصد) با آب شرب شهری آبیاری و سیراب می‌شود که با اندکی تامل، می‌توان به بالا بودن رقم آن پی برد.

در حال حاضر ۳۸۳ هزار و ۱۳۷ مشترک در کردستان از خدمات شرکت آب و فاضلاب بهره‌مند هستند که ۱۷۰ هزار مشترک آن مربوط به سنندج است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha