شهروندان پروتکل‌های بهداشتی را در زمان استفاده از اتوبوس‌های شهری رعایت کنند

اهواز_ایرنا_ مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز گفت: مطابق گزارش ستاد مقابله با کرونا سهم وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی در شیوع ویروس کرونا ۲۶.۷ درصد است از این رو از شهروندان درخواست می شود در زمان استفاده از اتوبوس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

کوروش سبزعلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نیمی از اتوبوسهای ناوگان حمل و نقل اهواز وارد مدار شده اند و مابقی اتوبوس‌ها نیز به دستور ستاد مقابله با کرونا به صورت پلکانی به ناوگان اضافه می‌شوند.
وی افزود: در این میان سهم اتوبوس به دلیل پذیرش جمعیت بالاتر بیش از تاکسی است به همین دلیل از شهروندان تقاضا می شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
سبزعلی افزود: در حال حاضر بیشتر اتوبوس‌های ملکی سازمان تاکسیرانی اهواز در مدار هستند و در مرحله بعدی نیز اتوبوس های بخش خصوصی اضافه می‌شوند.
وی گفت: اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز هر شب ضدعفونی می شوند همچنین با نصب بنرهایی نسبت به رعایت فاصله گذاری اجتماعی تذکر داده شده است.
سبزعلی یادآور شد: ایستگاه‌ها و اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی پنج ماه تعطیل بودند به همین دلیل برخی از ایستگاه‌ها و اتوبوس ها دچار خسارت‌هایی شده‌اند که تعمیر آنها نیازمند کمی زمان است.
وی توضیح داد: برنامه سرویس دهی در ۲ نوبت صبح و عصر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به صورت پلکانی در خطوط تعیین شده اجرا خواهد شد.سرویس دهی در بخش اول ، صبح از ساعت ۶/۱۵ تا ۱۳/۳۰ و در بخش دوم از ساعت ۱۷ تا ۲۱/۳۰ راه اندازی شده است.
سرویس دهی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری اهواز از ۲۳ اسفندماه سال گذشته با هدف مقابله با ویروس کرونا متوقف شده بود.
چند روز پیش ۲۵ دستگاه فرسوده شهرداری اهواز بازسازی و به چرخه ناوگان حمل و نقل عمومی بازگشتند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز براساس آخرین گزارش اعلام شده ۱۲ شهر خوزستان سفید، ۲ شهر زرد، چهار شهر نارنجی و ۲ شهر همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha