مشاور شورای هیات‌های مذهبی کشور: آیین‌های محرم منطبق با ستاد مقابله با کرونا باشد

سمنان- ایرنا- مشاور عالی رییس‌ شورای هیات‌های مذهبی کشور گفت: هیات‌های مذهبی مانند همیشه با قانون‌مداری و منطبق با مصوبات ستاد مقابله با کرونا مراسم‌ عزای سرور و سالار شهیدان را برگزار ‌کنند.

رمضان جدیدی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ضمن تسلیت حلول ماه قیام، افزود: هیات‌های مذهبی و عزاداران سیدالشهدا ابا عبدالله الحسین علیه السلام طبق فرمایش مقام معظم رهبری تابع دستورات ستاد مقابله با کرونا هستند.

وی تاکید کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری همواره فصل الخطاب جامعه دینی و متدین ایران اسلامی بوده است. 

مشاور عالی رییس شورای هیات های مذهبی کشور تصریح کرد: تمام هیات‌های مذهبی تابع قانون و مقررات هستند و این قانونمندی را طی ۶ ماه گذشته در دوره شیوع ویروس کرونا  در جای جای ایران اسلامی به منصه ظهور رساندند.

وی با بیان اینکه هیات‌های مذهبی در طی ماه‌های محرم و صفر از دستورات ستاد مقابله با کرونا پیروی می‌کنند، خاطرنشان کرد: حفظ جان و سلامت مردم مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت برای هیات‌ها است.

مشاور عالی رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور افزود: با شیوع کرونا، هیات‌های مذهبی از همان ابتدا با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب با شیوه‌های مختلف پای کار بودند تا رنج این ویروس بر اقشار نیازمند جامعه را تا جای ممکن کم شود.

وی به حضور پررنگ هیات‌های مذهبی در کمک مومنانه اشاره و بیان کرد: روحیه ولایت‌پذیری  هیات‌های مذهبی به طور کامل مشهود است و آنان پشتیبان مقام معظم رهبری، نظام و دولت هستند.

جدیدی در مورد نظارت بر هیات‌های مذهبی و پخت نذری و غذا در این اماکن گفت: مقرر شد در صورت پخت نذورات در هیات‌ها، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و بسته‌بندی با نظارت مجموعه‌ وزارت بهداشت انجام و سپس‌ توزیع شود.

وی افزود: شیوه‌ دیگر  در بحث نذورات، اهدا در قالب کمک‌های مومنانه سبدکالا و بسته‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند و آبرومند است.

مشاور عالی رییس شورای هیات‌های مذهبی کشور ابراز داشت: امسال با وجود سیطره کرونا بر کشور، عزاداران حسینی باشکوه‌تر از گذشته عشق و ارادت خود را به سالار شهیدان و یار باوفایش با شیوه‌ای متفاوت نشان خواهند داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha