۸۱۵ میلیارد ریال اعتبار به اشتغال نیازمندان قم اختصاص یافت

قم - ایرنا - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام (ره) قم گفت: در سال جاری برای اشتغال افراد نیازمند این استان ۸۱۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و بانک‌های عامل باید برای تسریع در روند پرداخت این تسهیلات همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش عصر پنجشنبه  روابط عمومی کمیته امداد امام (ره) قم ، مهرداد مصلح با اشاره به اقدامات  این نهاد برای تحقق جهش تولید توسط مددجویان تحت حمایت اظهار داشت: ۶۸۱ میلیارد ریال از مبلغ فوق از سرفصل تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ تامین و توسط بانک ها پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۸۹۳ تَن برای دریافت ۳۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک ها معرفی شدند گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به ۳۲۱ تَن متقاضی تسهیلات اشتغال پرداخت شده‌است.

معاون کمیته امداد قم با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال توسط بانک های عامل و صندوق امداد ولایت به متقاضیان پرداخت می شود گفت: تا کنون ۸۸ میلیارد ریال وام توسط بانک ها و ۱۲ میلیارد ریال توسط صندوق امداد ولایت پرداخت شده‌است.

وی سهم اشتغال زایی مددجویان از محل کاریابی را ۳۳۵ تَن عنوان کرد و افزود: تاکنون ۳۰ تَن در کارگاه های مختلف استان مشغول به کار شده اند.

مصلح با اشاره به قرارداد منعقد شده بین این نهاد و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان کرد: امسال برای آموزش یکهزار و ۵۰۰ تَن دوره های آموزشی آشنایی با اصول راه اندازی کسب و کارهای کوچک و متوسط پیش بینی شده است.

۲۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) قم قرار دارند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha