۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 83915713
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حفر چاه در گلستان تا رسیدن به نفت ادامه خواهد یافت

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان در بازدید از محل احداث جاده دسترسی و آماده‌سازی کمپ و محوطه چاه نفت گمیشان در شمال غربی این استان گفت که حفر چاه‌های اکتشافی تا رسیدن به مخازن نفتی در این منطقه ادامه خواهد یافت.

هادی حق‌شناس روز پنجشنبه اظهار داشت: وجود منابع نفت یا گاز در این منطقه حداقل ۸ تا ۱۰ ماه دیگر  مشخص خواهد شد و در صورت نبود منابع در این منطقه، حفر چاه اکتشافی بعدی آغاز می شود.

وی افزود: عملیات آماده سازی این سایت تا پنج ماه دیگر تمام می شود و به این مدت دکل حفاری نیز در منطقه مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه مثبت دولت و وزارت نفت برای اجرای عملیات اکتشاف در گلستان امیدواریم با اکتشاف نفت یا گاز، روند توسعه گلستان در بخش های گوناگون شتاب بیشتری بگیرد.

حق شناس افزود : بر اساس مطالعات انجام شده، احتمال وجود مخازن مشترک نفت یا گاز بین ایران و ترکمنستان مانند مخازن مشترک جنوب با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

استاندار گلستان همچنین در دومین روز هفته دولت پروژه های اتمام طرح زهکشی هزار و ۷۳۳ کیلومتر از اراضی گمیشان با ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار و پایان ترمیم ساختمان‌های خسارت دیده سیل و اتمام ساخت منازل بازسازی شده از سیل گمیشان را به بهره برداری رساند.

مجموع اعتبارات هفته دولت امسال گمیشان ۶ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است.

 شهرستان گمیشان با ۸۰ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان و هم مرز با کشور ترکمنستان و در مجاورت دریای خزر واقع شده و اکثر جمعیت آن را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند .

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha