مشاور وزیر: تحول در نظام تعلیم و تربیت، نقطه آغازین توسعه پایدار کشور است

ارومیه- ایرنا- مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش گفت: در صورتی که قرار است کشور به سوی توسعه پایدار رهنمون شود، باید از تحول در نظام تعلیم و تربیت و آموزش نسل آینده شروع شود.

نوید ادهم عصر روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات پروژه های آموزشی خیّر مدرسه‌ساز، ناصر محمدسیدی که در فرمانداری شهرستان خوی برگزار شد، افزود: با تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نگاه بلند خیّران مدرسه ساز، نظام تعلیم و تربیت کشور در مسیر توسعه قرار دارد.

وی بیان کرد: شهرستان خوی با توسعه فضا و بکارگیری تکنولوژی های نوین آموزشی می‌تواند به عنوان نقطه آغاز و الگو در فرآیند تحول آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نقش آفرین باشد.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه باید کانون توسعه منطقه باشد، گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، چشم انداز توسعه نرم افزاری و سخت افزاری آموزش و پرورش تدوین شده‌است. 

در سفر یک روزه مسوولان کشوری آموزش و پرورش به شهرستان خوی جلسه بررسی مشکلات پروژه های آموزشی خیر مدرسه ساز ناصر محمدسیدی با حضور مشاور عالی وزیر ، رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و مدیر کل آموزش و پرورش استان روز چهارشنبه در فرمانداری شهرستان خوی برگزار شد.

مجتمع آموزشی سید ناصر سیدی خیر مدرسه ساز خویی در کمک به جبران کمبود فضاهاب آموزشی در زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع و زیربنای بیش از ۱۴ هزار متر مربع ساخته می شود.

کلنگ احداث این مجتمع در سال ۱۳۹۴ به زمین زده شد و مقرر بود در عرض یکسال این مجموعه آموزشی با بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار احداث شده و به بهره برداری برسد اما بعد از پنج سال هنور به دلایل نامعلومی به اتمام نرسیده است.

بازدیدی نیز توسط نویدادهم مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و اردستانی مدیرکل امور حقوقی وزارت آموزش و پرورش از پروژه مدرسه خیر ساز سکینه نمکی شهرستان خوی در این سفر انجام شد.

سند تحول بنیادین اموزش و پرورش نقشه راه نظام تعلیم و تربیت کشور است که براساس تعالیم دینی و برمبنای فرمایشان رهبر معظم انقلاب تهیه و تدوین شده‌است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha