۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبر: 83914637
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رضایی: کسب مدال المپیک در کشتی سخت شده است

۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۰۰
کد خبر: 83914637
رضایی: کسب مدال المپیک در کشتی سخت شده است

تهران- ایرنا- دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۴ آتن گفت: کرونا شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برد که امکان برگزار شدن المپیک وجود ندارد و در صورت برگزاری انتظار از کشتی گیران ما به خاطر تعطیلات تمرین زیاد نیست.

«علیرضا رضایی» که مدال نقره المپیک را در دسته فوق سنگین کشتی در کارنامه دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا اظهار داشت: برگزاری لیگ برتر بدون تماشاگر و شرایط خاص لیگ بیستم موجب می شود که مسابقات این فصل مانند گذشته هیجان نداشته باشد و انتظار رقابت مانند فصول پیش نیست. اما به دو دلیل باید لیگ برتر این رشته برگزار شود. نخست اینکه کشتی‌گیران با حضور در مسابقه به یک آمادگی نسبی خواهند رسید و از این شرایط خارج خواهند شد. آنان در حدود ۱۰ ماه است گام بر روی تشک نگذاشته‌اند و این آسیب به شمار می‌رود.

دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۰۴ آتن ادامه داد: دلیل دوم برگزاری لیگ کشتی مساله معیشتی ورزشکاران و مربیان است. بدون شک لیگ تنها منبع درآمد کشتی‌گیران محسوب می‌شود و اگر این لیگ هم تعطیل شود منبع اقتصادی کشتی‌گیران کجاست؟ باید لیگ برگزار شود تا ورزشکار بدون دغدغه مالی در تمرینات تیم باشگاهی خود حضور یابد.

وی که مدال برنز مسابقات جهانی کشتی آزاد را در کارنامه دارد افزود: کرونا تمام برنامه‌های کشتی را به تعلیق درآورده و این کار را برای قهرمانان ورزشی نیز سخت می‌کند. همچنین میزان گرایش به این رشته در بین مردم کم شده و استعدایابی مانند گذشته نیست. دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد اما واقعیت را باید بپذیریم. همان‌گونه که «علیرضا دبیر» رییس فدراسیون اعلام کرد شمار کشتی‌گیران ما از یک میلیون به زیر ۵۰ هزار نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha