نماینده مجلس: راه غلبه بر مشکلات، اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی است

تهران- ایرنا- نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی در مجلس شورای اسلامی گفت: راه غلبه بر معضلات اقتصادی، گفتار درمانی نیست، بلکه اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به بخش تولید است.

 به گزارش ایرنا، «حبیب آقاجری» در جلسه علنی امروز -چهارشنبه- در نطق میان دستور خود گفت: آمریکای جنایتکار و متحدانش برای دفاع از رژیم کودک‌کش صهیونیستی و غارت کشورهای منطقه در حال پیاده کردن نقشه شوم و پروژه بی دولت‌سازی در منطقه هستند.

وی افزود: دیروز در عراق و امروز در لبنان می‌خواهند این اتفاق بیفتد اما ملت‌های آگاه و هوشیار اجازه نخواهند داد ترفندهای شیطانی آنان به نتیجه برسد.

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بخش جولکی تصریح کرد: اگر چه برخی سران خودفروخته اسلامی و عربی با رژیم جعلی صهیونیستی توافق‌نامه امضا می‌کنند اما بدانند به اذن خداوند، اراده ملت های مظلوم و ستمدیده منطقه با فرهنگ ایثار و شهادت بر همه قدرت‌های پوشالی غلبه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: جای تردید نیست که بعد از انقلاب توسعه امکانات و زیرساخت‌ها در کشور با سرعت دنبال می‌شود و در همه ایران نسبت به نسبت به قبل وضعیت بهتری ایجاد شده است؛ این تحولات به دلیل روحیه انقلابی به دست آمد هرگاه این روحیه در جامعه و مسئولان پررنگ‌تر بود نتیجه بهتری داشته است و هرگاه از آن فاصله گرفته شد شاهد فاصله بیشتری هستیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی، بزرگترین معضل امروز را مشکلات معیشتی و گرانی سرسام آور دانست و گفت: درست است شرایط کرونایی و برخی فشارهای خارجی در این امر نقش دارد اما بخشی از این مشکلات به مدیریت و نظارت دستگاه‌ها بر می‌گردد.  هیچ اثری از کارکرد مثبت در این دستگاه‌ها دیده نمی‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: به جرأت می‌توان گفت: راه غلبه بر این معضلات اقتصادی، گفتار درمانی و وعده این هفته آن هفته دادن نیست، بلکه اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به بخش تولید است.

آقاجری، یکی از مصیبت‌ها در بخش اقتصاد را خام‌فروشی عنوان و تاکید کرد که باید آن را در اقتصاد ریشه‌کن و به صنایع تکمیلی پایین دستی،  تولید با محصولات ارزش افزوده و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار تبدیل کرد.

نماینده مردم بندر ماهشهر و امیدیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان مشکلات حوزه انتخابیه خود خطاب به وزرای نفت، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و جهاد کشاورزی گفت: با این همه نعمت‌های خدادادی در منطقه،  آمار بیکاری بیش از ۲۵ درصد است از دولت می‌خواهم در یک سال باقی مانده با اتخاذ تصمیم اساسی در رفع مشکل بیکاری اقدام جدی به عمل بیاورد.

وی اضافه کرد: استان خوزستان، غنی و ثروتمند درعین حال فقیر و کم برخوردار است و بسیاری از نیازهای اولیه استان از جمله آب آشامیدنی با وجود برخورداری از چند رودخانه برآورده نشده‌است. کمبود آب کشاورزی، فاضلاب، بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه بنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha