۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۳
کد خبرنگار: 1880
کد خبر: 83911543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم الحسکه خواستار خروج نیروهای متجاوز امریکایی از سوریه شدند

تهران- ایرنا- شماری از مردم شهر الحسکه و قامشلی در شمال شرق سوریه روز سه شنبه با برگزاری برنامه اعتراضی در برابر ساختمان استانداری این شهر خواستار خروج نیروهای متجاوز امریکایی و ترکیه از سوریه شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، معترضان همزمان با برافراشتن پرچم های سوریه و عکس های بشار اسد رییس جمهوری این کشور دست نوشته هایی را با خود حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود " نه به اشغالگری امریکا و ترکیه " و " نه به تجاوز به پاسگاه ارتش سوریه " 

استان الحَسَکه یکی از استان‌های کشور سوریه در شمال شرقی این کشور است. شهر الحسکه مرکز استان کردنشین الحسکه است و شهرهای قامشلی، دیرک، سری کانی و عمودا از مهم‌ترین شهرهای این استان هستند.

معترضان علاوه بر درخواست از نیروهای متجاوز امریکایی و ترکیه برای بیرون رفتن از خاک سوریه، حمله جنگنده های امریکایی به یک پاسگاه ارتش سوریه را محکوم کردند.

جنگنده‌های آمریکایی روز دوشنبه یک پاسگاه ارتش سوریه را در تل الذهب در جنوب شرق قامشلی که مانع انجام گشت‌زنی نیروهای آمریکا شده بود، مورد هدف قرار دادند و بر اثر آن یک سرباز شهید و دو تن دیگر زخمی شدند.

پاسگاه‌های ارتش عربی سوریه بارها خودروها و زره‌ پوش های آمریکایی را در الحسکه رهگیری و آن‌ها را مجبور به بازگشت به پایگاه‌های خود کرده بودند.

شماری از مردم قامشلی از شهرهای استان الحسکه سوریه نیز امروز در حالی که برخی از شیوخ عشایر آنان را همراهی می کردند با برگزاری برنامه اعتراضی تجاوز جنگنده های امریکایی را به پاسگاه ارتش سوریه محکوم کرده و خواستار خروج نیروهای متجاوز امریکایی از سوریه شدند.

ارتش امریکا از سال ۱۳۹۴ در راستای حمایت از تروریست های مستقر در شرق سوریه و بدون اجازه دولت این کشور نیروهای خود را وارد بخش های شرقی سوریه و مرزهای مشترک این کشور با عراق و اردن کرده است.

التنف مهم ترین و بزرگ ترین پایگاه ارتش امریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن است که پیشتر مزاحمت های هوایی را نیز برای هواپیمای مسافری و عبوری شرکت ماهان در مسیر تهران - بیروت ایجاد کرده بود که با محکومیت های جهانی مواجه شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha