فرماندار: مقاوم سازی خانه روستاییان اولویت بنیاد مسکن لارستان باشد

لارستان-ایرنا- معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: باتوجه به زلزله خیز بودن این منطقه و اینکه هنوز حدود ۴۰ درصد منازل روستایی در این شهرستان مقاوم نیستند، اولویت نخست و مهمترین برنامه کاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان باید حول محور مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی باشد.

جلیل حسنی، دوشنبه در دیدار با رییس و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان افزود: دولت نیز در این زمینه، تسهیلات و کمک‌های بلاعوض برای کمک به روستاییان در نظر گرفته که باید متولیان امر تدابیر، تمهیدات و مشوق‌های لازم را برای استقبال و بهره‌مندی روستاییان از این تسهیلات فراهم کنند.

وی بیان داشت: اگر چه با توجه به شرایط اقتصادی موجود، این میزان تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پاسخگوی نیاز و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی نیست اما از طرفی می‌تواند کمک ویژه‌ای برای آنها و ساکنان روستاها باشد و از سوی دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هم باید از سایر ظرفیت‌ها و مکانیسم‌های قانونی برای حل مشکل روستاها بهره گیرد.

فرماندار ویژه لارستان، همچنین با اشاره به شرایط لازم برای تمدید سند واگذاری زمین‌های بنیاد مسکن به روستاییان گفت: زمین‌های واگذاری بنیاد مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که تاکنون ساخته نشده است، شامل ۷۵ درصد تخفیف برای تمدید برگ واگذاری می‌شوند.

حسنی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سایر متولیان امر از جمله دهیاران باید همواره ضمن ارائه خدمات و تسهیل روند امور در روستاها، آنان را برای بهره‌مندی و استفاده بهینه از همه امکانات، شرایط و ظرفیت‌های قانونی در بخش‌های مختلف، بیش از پیش توجیه و آگاه کنند.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه مقاوم سازی منازل روستاییان و اجرای طرح‌های هادی از اولویت کاری بنیاد مسکن در روستاهاست، اظهار داشت: ایجاد هماهنگی لازم بین دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تحقق این برنامه‌ها ضروری ست.

حسنی، همچنین در مورد اختصاص قیر رایگان برای آسفالت معابر و کوچه ها در مناطق روستایی بیان کرد: این خود یک ظرفیت مناسب برای بهینه سازی معابر روستایی است و باید بنیاد مسکن و دهیاران از این ظرفیت برای بهسازی و آسفالت معابر روستایی، بهره لازم را ببرند.

شهرستان لارستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha