واگذاری ۷۴۰۰  واحد نهضت ملی مسکن روستایی استان فارس

شیراز- ایرنا- امروز جمعه بیست و یکم مهر ماه هفت هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح های نهضت ملی مسکن در روستاهای استان فارس با حضور غلامرضا صالحی رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور واگذار شد.

به گزارش ایرنا، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در آیین واگذاری واحد های مسکونی گفت: احداث واحدهای مسکونی روستایی به منظور ایجاد محیطی امن برای اهالی روستاهای کشور با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در دستور کار است.

غلامرضا صالحی افزود:امروز همچنین عملیات آماده سازی پنج هزار زمین مسکونی جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن روستایی در روستای گیاه زار شیراز آغاز شد.

وی اظهار داشت: تاکنون در مجموع ۵٣١ هزار و ٣٨٠ واحد مسکونی روستایی و شهری توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح نهضت ملی کلید خورده است.

صالحی با بیان اینکه طرح عمرانی قابل توجهی از بعدانقلاب در روستاها صورت گرفته است گفت: درآمد و اشتغال پایدار یکی از شاخص های ماندگاری روستاییان در روستاهاست.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیون و ٣٧٧ واحد مسکونی روستایی سرشماری شده است، گفت: طرحی از سال ٨۴ در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ٢ میلیون و ٩٠٠ واحد مسکونی روستایی نوسازی مقاوم سازی شده است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: برای ۵٣ درصد از مسکن های روستایی کار مقاوم سازی تمام شده و به روستاییان تحویل داده شده است.

همچنین رییس بنیاد مسکن کشور در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی کشور در شیراز اعلام کرد : تخصیص یک میلیون زمین در روستاها برای ساخت مسکن تا پایان ۱۴۰۳ انجام می گیرد .

صالحی با اشاره به دستاوردهای نهضت ملی مسکن اضافه کرد : ١٧٧ هزار و ۶٧٧ واحد شهری و روستایی در نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده است و ٣۵٣ هزار واحد شهری و روستایی نهضت ملی در دست اجراست.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: توسعه روستاها باید در دستور کار دستگاه های مربوطه باشد در این زمینه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز فعال است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس هستند.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی. تی. آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha