۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 83909504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دفتر نخست‌وزیری بحرین تماس با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

تهران - ایرنا - دفتر نخست‌وزیری بحرین امروز (یکشنبه) برقراری هرگونه تماس تلفنی با مسئولان رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی روزنامه " البلاد " از روزنامه‌های نزدیک به نخست‌ وزیر بحرین، با رد هرگونه تماس نخست‌وزیر این کشور با مسئولان رژیم صهیونیستی نوشت: دیوان ( دفتر ) " خلیفه بن سلمان آل خلیفه "، آنچه که توسط برخی سایت‌های خبری در مورد تماس تلفنی بین وی و یک مقام اسرائیلی منتشر شده را تکذیب می‌کند و تاکید دارد که آنچه در این رابطه منتشر شده، کاملاً نادرست است.

خاطر نشان می‌شود، " شمعون آران " خبرنگار و تحلیلگر مسائل سیاسی در تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز در توئیتی گزارش داد که در راستای آماده‌سازی احتمالی عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و بحرین، «یوسی کوهن» رییس دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در جریان سفر به منطقه از بحرین نیز دیدار و با نخست‌وزیر این کشور دیدار و گفت و گو خواهد کرد. 

کارشناسان و تحلیلگران سیاسی منطقه با اشاره به روابط پشت پرده بین برخی کشورهای عرب منطقه با رژیم صهیونیستی که این روزها برخی از آنها علنی شده است معتقدند که موج مخالفت ها با توافق بین امارات و اسراییل در روزهای اخیر موجب شده است تا برخی کشورها یا در این خصوص سکوت کرده و یا برقراری هرگونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کنند.

بنابه ادعای این خبرنگار صهیونیست، منابع سیاسی خاطر نشان کردند که بحرین با پیروی از امارات، کشور بعدی خواهد بود که توافقنامه برقراری روابط با رژیم صهیونیستی را امضا می‌کند.  

آران همچنین ادعا کرد که مکان سفارت رژیم صهیونیستی در بحرین نیز انتخاب شده است.

در همین حال برخی منابع صهیونیست اعلام کردند که بحرین کشور بعدی است که روابط خود با رژیم اشغالگر را عادی می‌کند و کوهن طی روزهای گذشته با خلیفه بن سلمان نخست‌وزیر این کشور تماس تلفنی برقرار و در این خصوص گفت و گو کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در یک پیام توئیتری از «توافق تاریخی» اسرائیل و امارات برای عادی‌سازی کامل روابط دوجانبه خبر داد. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در رسانه‌های اجتماعی، امضای توافق‌نامه عادی‌سازی روابط با امارات را «یک گام تاریخی» خواند.

انتشار این خبر در روزهای گذشته موجی از اعتراض از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان را در پی داشته است و تقریبا به اتفاق همگی، این اقدام امارات را خیانت به آرمان‌های فلسطین اعلام کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha