۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 83901171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد

۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۱۰
کد خبر: 83901171
زنجان در وضعیت هشدار کرونایی قرار دارد

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون شهر زنجان و تعدادی از شهرستان‌های این استان به لحاظ بیماری کرونا در شرایط هشدار و مابقی نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کرونا بیماری خطرناک حال حاضر کشور و جهان است، افزود: زمانی می توان این بیماری را کنترل کرد که در رفتارهای عمومی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدیت وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: متلاسفانه ترددهای چند روز اخیر به ویژه مسافرت‌های هم استانی‌ها به شدت نگرانی هایی را ایجاد کرده، زیرا شمار مبتلایان و بستری ها را طی هفته های آینده افزایش خواهد داد، موضوعی که در این شرایط کنونی جدی گرفته نمی شود.

این مسؤول ادامه داد: خوشبختانه شمار بیماران و مبتلایان در بیمارستان های این استان بطور نسبی کنترل شده است اما می‌تواند آتش زیر خاکستر باشد و بر این اساس از عموم مردم تقاضا می شود، همانطوری که طی یک ماه گذشته پروتکل های بهداشتی اعلام شده را به خوبی رعایت کرده اند متعهدانه همین مسیر پیش رو را با درایت ادامه دهند.

این مسؤول به روند کاهشی آمار بستری شدگان کرونایی این استان در بیمارستان ها اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آمار بستری ها از ۷۳۰ نفر به ۳۹۴ رسیده که آمار کننده است، اما تا رسیدن به حد مطلوب فاصله وجود دارد.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک توسط عموم موجب شده وضعیت کرونایی این استان نسبت به گذشته بهتر شود، اظهار داشت: همکاری قشرهای مختلف مردم در پیشبرد اهداف در خصوص این بیماری بسیارتاثیر گذار است که این مهم باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: موارد بیماری نشان می دهد که رفتار ویروس متفاوت و قدرت انتقال آن نیز بیشتر شده و از طرفی سن ابتلا نیز نسبت به موج اول ۱۵ سال کمتر شده است.

به گفته آرمانی کیان متاسفانه این بیماری جوانان را بیش از گذشته گرفتار کرده که در بین فوت شدگان افراد جوان هم دیده می شود، هر چند بیشترین آمار مربوط به افراد دارای سنین بالا و بیماران زمینه‌ای است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha