۱۷ مرداد ۱۳۹۹، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 83899518
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاد دانشگاه آزاد اسلامی : رسانه حلقه اتصال مردم و مسوولان است

کرج - ایرنا - استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به گردش سریع اخبار و اطلاعات در ایران و جهان اظهار داشت: امروز رسانه های رسمی از جمله ایرنا در جامعه اسلامی حلقه اتصال بین مردم و مسوولان هستند.

دکتر میرابراهیم صدیق روز جمعه به مناسبت ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی درمزار شریف افغانستان به خبرنگار ایرنا گفت:  در زمان حاضر به واسطه فرآیند جدید ارتباطی و اطلاعاتی موسوم به فضای مجازی شاهد آن هستیم که اخبار و مسائل ریز و درشت اجتماعی به سرعت در چرخه اطلاع رسانی قرار گرفته و بنا به اهمیت موضوع مورد توجه مخاطبان خاص خود قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در این میان برخی اخبار نادرست یا پیام های هدفدار درجامعه رد و بدل شده و سبب تشویش افکار عمومی می شود که در این بین  رسانه های رسمی در خنثی سازی شایعات یا اخبار کذب تاثیر گذار بوده و نقش موثری در کاهش مشکلات اجتماعی دارند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه فضای مجازی به واسطه پراکندگی کاربران نقش موثری در اطلاع رسانی عمومی دارد، گفت : در این حال برخی افراد با سوء استفاده از این ظرفیت به انتشار  اخبار نادرست  یا شایعات دامن می زنند.

وی ادامه داد: با این اوصاف رسانه های رسمی به عنوان سوپاپ اطمینان در عرصه اطلاع رسانی عمل کرده و با انتشار و تحلیل درست اخبار می توانند ضعف های فضای مجازی را ترمیم کنند ضمن به شفاف سازی اطلاعات بپردازند.

دکتر صدیق با تبریک روز خبرنگار به فعالان عرصه اطلاع رسانی گفت:  در فضای کنونی با توجه به تحریم ها و فشار جریان خبری وابسته به استکبار جهانی ،این رسانه های جمعی کشور هستند که به عنوان چشمان باز ملت با آرایش خوب خبری و تصویری هجمه های خبری دشمنان را پاسخ می گویند و از تمامیت ارضی، استقلال ملی  و ارزش های دینی و فکری ملت ایران دفاع می کنند.

وی با اشاره به سابقه طولانی خبرگزاری جمهوری اسلامی در کشور بیان داشت : این رسانه ملی تاکنون به خوبی در عرصه های  داخلی و جهانی نقش آفرینی کرده و شهدای گرانقدری همچون شهید محمودصارمی را تقدیم آرمان های دینی و الهی کرده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد که در شرایط خاص کنونی امید بخشی به جامعه و تقویت وحدت و همدلی مهمترین وظایف رسانه های کشور بوده و باید بیش از پیش به منافع ملی و مصالح نظام اسلامی توجه داشت.

وی تاکید کرد که در بحران کرونا اگر اطلاع رسانی مناسب رسانه های جمعی نبود، وفاق و همدلی برای کمک به همنوعان به خوبی شکل نمی گرفت و در حوادث منطقه نیز این رسانه های جمعی بودند که وحدت ملی را تقویت کردند. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha