مراسم محرم در ۲۰ بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل اوقاف ‌و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، امسال برگزاری مراسم عزاداری محرم تفاوت‌هایی خواهد داشت و هیات های عزاداری حداقل در ۲۰ بقعه متبرکه در فضایی کاملا باز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور خواهند یافت.

حجت الاسلام محمد صالحی روز پنجشنبه در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل آمفی تئاتر این اداره کل برگزار شد، به درگیری جهان با ویروس کرونا اشاره کرد و اظهارداشت: شیوع این ویروس که مسئله جهانی است و علم بشر را به تسلیم واداشته همه برنامه های این اداره کل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته محوریت با حضور مردم در بقاع متبرکه به همراه نوحه خوانی و سخنرانی بود که امسال به دلیل شرایط کرونایی، عزاداری به گونه دیگری است و نیات واقفان را به اجرای رزمایش مواسات سمت و سو می دهیم.

وی با بیان اینکه پنج هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در محرم امسال از محل درآمدهای موقوفات استان توزیع می شود، افزود: این اداره کل از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده و در محرم امسال بیشتر به دنبال توزیع این بسته ها در میان نیازمندان هستیم.

صالحی با بیان اینکه هیچگاه برنامه های عزاداری محرم تعطیل نمی شود، افزود: نماز ظهر عاشورا در بقاعی که فضای باز داشته باشد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی از برگزاری مسابقات قرآنی به عنوان یکی از وظایف این سازمان یاد کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا امسال مسابقات بین المللی قرآن برگزار نشد ولی این مسابقات به صورت شهرستانی در ۶ منطقه برگزار شد و ۴۰۸ نفر به مرحله شهرستانی راه یافتند که در ۱۹ شهریور اختتامیه این مسابقات برگزار می شود.

وی با بیان اینکه اکثر برنامه های اداره اوقاف و امور خیریه به سمت فعالیت مجازی حرکت کرده ادامه داد: به مناسبت اعیاد مذهبی ۶ کاروان شادی به صورت نمادین برگزار شد و ۳۸ محفل مجازی از سوی مجموعه اوقاف در این ایام برگزار شد.

صالحی، فضای خبرنگاری و خبررسانی در کرمانشاه را به دور از حاشیه عنوان کرد و گفت: خبرنگار وظیفه و مسوولیت بزرگی برعهده دارد و باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست به هدایت افکار عمومی بپردازد.

به گفته صالحی، در  سال گذشته حدود هفت هزار بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان توزیع شد که امسال این میزان نیز ادامه خواهد یافت.

وی یادآور شد، ۱۰ نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در بقاع متبرکه استان راه اندازی شده که ۲۰۰ کیلووات انرژی پاک تولید می کنند.

وی در بخش دیگر از سخنانش از عید غدیرخم به عنوان یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان یاد کرد و گفت: غدیر نقطه عطفی در تاریخ اسلام است و اگر تاریخ در همین مسیر حرکت می کرد بی شک با بسیاری از مشکلات عصر کنونی مواجه نبودیم.

سرخط اخبار استان‌ها