مسئولان شرکت کننده در مراسمات و تجمعات به تخلفات اداری معرفی می شوند

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: چنانچه هر مدیر، معاون و کارمندی از این استان در تجمعات، دورهمی ها و مراسمات حضور یابد به تخلفات اداری معرفی و برخورد های لازم با آن ها خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز سه شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در یاسوج اظهار داشت: با وجود هشدار های مکرر هنوز برخی ها در مراسمات عروسی و تشییع حضور پیدا می کنند.

وی افزود: ارسال پیامک تشییع و تدفین در این استان بنا بر تصمیم این ستاد ممنوع اعلام شد اما هم اینک عده ای در فضای مجازی برای دعوت از عموم برای مراسمات شان فعالیت می کنند و نسبت به فاصله گذاری ها بی توجه اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بررسی آمار ها نشان می دهد که سرعت شیوع کرونا در این استان کاهش یافته اما همچنان استان در وضعیت هشدار قرار دارد و شهرهای قرمز از یک مورد به ۳ افزایش پیدا کرده است.

کلانتری ابراز داشت: این آمار ها بدین معناست که دستورالعمل‌های بهداشتی را باید همچنان بیش از پیش رعایت کرد.

وی تاکید کرد: صنوف پر خطری همچون نمایشگاه‌های اتومبیل، پاساژها و مراکز خرید باید کنترل شوند و از آن دسته از صنوفی که عملکرد پایینی داشته برخورد و پلمب شوند و دیگر اصنافی که در راستای رعایت و انجام پروتکل های بهداشتی کوشیده اند تشویق شوند.

کلانتری عنوان کرد: سال هاست که بیش از ۱۸۰ باغ و تالار بدون مجوز در این استان در حال فعالیت هستند و در این روزهای کرونایی اقدام به برپایی تجمعات کرده در حالی که این باغ ها هیچ مجوزی ندارند و تخلف کرده اند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید مراقب بود و مانع از این شویم که روزی کادر درمان در بیمارستان های استان خسته شوند و دست از کار بردارند و آن روز بحران فرا رسد که با پیکر نیمه جان عزیزانمان در محوطه بیمارستان ها باشیم و کسی جوابی ندهد.

وی تصریح کرد: بازرسی های اخیر نظارت کنندگان حاکی از این است که وضعیت ترمینال ها و پایانه های مسافربری استان رضایت بخش نیست و باید اقدامات لازم توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد توجه قرار گیرد.

کلانتری بیان کرد: تمامی جوانب برگزاری کنکور در استان با نظارت معاون سیاسی و امنیتی استانداری و همراهی آموزش و پرورش استان و دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه یاسوج بررسی و اقدامات لازم انجام گیرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: شهرستان های استان شامل کهگیلویه چرام و گچساران در وضعیت قرمز و دنا و بهمئی در وضعیت کم خطر قرار دارند و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی هستند.

پرویز یزدان پناه عنوان کرد:  شیب روند بیماری در استان روند کاهشی داشته به گونه ای که هم اینک ۳۰ درصد نمونه ها در استان مثبت اعلام می شوند در صورتی که قبل از این حدود۴۰ تا ۵۰ درصد نمونه ها مثبت گزارش می شد.

وی تاکید کرد: مجموع فوتی های استان به ۵۹ مورد رسیده و در این میان گچساران با ۲۳ مورد فوتی دارای بیشترین مورد فوتی های استان است.

یزدان پناه ابراز داشت: امید است در روز های آینده روند کاهشی ابتلای افراد به بیماری کرونا را داشته باشیم و به وضعیت مطلوب تری ارتقا پیدا یابیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روزانه سه اکیپ در مرکز استان و ۲ اکیپ در شهرستانها بازار و اماکن را بررسی و با تخلفات اقتصادی و رعایت نکردن پروتکل ها با متخلفان برخورد می کنند.

برانعلی صالحی افزود: ظرف هفته گذشته تاکنون ۱۰۰ اکیپ در کل استان تشکیل شده که ۷۰۳ مورد بازرسی انجام داده و ۳۶۷ تخلف گزارش و ۷۱ صنف را پلمب کرده اند.

وی تاکید کرد: این روز ها مردم از افزایش قیمت کرایه ها که بالاتر از قیمت مصوب است و از حوزه حمل و نقل گلایه مند اند.

معاون بهداشت کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: روند شیوع بیماری در کاستان به طور نسبی ثابت شده و از شرایط خطرناک روز های قبل عبور کرده ایم.

محمد بانشی ابراز داشت: سیر ابتلای بیماری در گچساران پیش از این صعودی بود اما با رعایت بیشتر مردم و افزایش نظارت ها نزولی شده و از ۱۲۳ نفر ابتلای افراد در هفته به ۶۵ نفر در هفته رسیده است.

بانشی عنوان کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار است و باید کنترل شود.


 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha