۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 83890911
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایگاه اورژانس ۱۱۵ "پرسک" سلسله بهره برداری شد

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 83890911
پایگاه اورژانس ۱۱۵ "پرسک" سلسله بهره برداری شد

خرم‌آباد - ایرنا - بهره‌برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ "پرسک " شهرستان سلسله روز پنجشنبه طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی آغاز شد.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در آیین بهره برداری از این طرح با اشاره به اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته از وزارت بهداشت به  بیمارستان دولتی شهرستان سلسله، اظهار داشت: ۲ شهرستان سلسله و دلفان از نظر شاخص بهداشتی در وضعیت مناسبی نیستند که در این راستا کارگروه های تخصصی تشکیل و در مسیر رفع این مشکلات باید حرکت کنیم.

یحیی ابراهیمی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان برای ایجاد درمانگاه در شهرستان سلسله هزینه شده است، افزود: بیش از ۸۰۰ میلیون تومان نیز جهت تکمیل بخش اورژانس و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان نیز جهت توسعه اتاق عمل بیمارستان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه باید موضوع اشتغالزایی را در شهرستان های سلسله و دلفان به صورت ویژه دنبال کنیم، عنوان کرد: باید روی ظرفیت های این شهرستان ها در حوزه های مختلف همچون کشاورزی، صنعت و گردشگری کار کنیم.

نماینده سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی  از رئیس فوریت های پزشکی لرستان خواست تا نسبت به جذب نیروی مورد نیاز پایگاه های  پرسک و عدل آباد از نیروهای بومی روستا و منطقه برای پایگاه اقدام نماید و با همکاری نماینده نسبت  به اختصاص یک دستگاه آمبولانس کمک دار نیز جهت این پایگاه از طریق اورژانس کشور اقدام نماید.  

رئیس شبکه بهداشت و درمان سلسله نیز در این آیین با اشاره به اینکه پایگاه اورژانس ۱۱۵ پرسک در زمینی به مساحت ۱۲۰ متر مربع ایجاد شده است، افزود: برای احداث این پایگاه بیش از ۱۶۰ میلیون تومان هزینه صرف شده است.

دکتر حمزه حسنی با اشاره به پیگیری های نماینده سلسله و دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و مسئولان شهرستانی در اختصاص یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و مدرن و استقرار آن در بیمارستان شهرستان، عنوان کرد: با این دستگاه سی تی اسکن که از به روزترین و مدرن ترین سی تی اسکن های موجود در کشور است، بار مراجعه مردم برای درمان به مرکز استان کم خواهد شد. 

وی با اشاره به جذب هشت پزشک متخصص برای شهرستان، گفت: مجوز جذب ۱۰نفر پرستار نیز گرفته شده و تا پایان مردادماه جذب تخصص هایی که کمبود داریم نیز در دستور کار قرار داده شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان همچنین از راه اندازی پایگاه سلامت مسکن مهر شهرستان با جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر در آینده ای نزدیک خبر داد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha