۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 83888567
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود سیلاب موجب افزایش کدورت آب سد شیروان شده است

بجنورد- ایرنا- رییس امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه ورود سیلاب چند روز اخیر موجب افزایش کدورت آب سد بارزو شده، گفت: این امر موجب مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی شهروندان شده است.

شهرام رمضانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به مشکل کاهش فشار آب شهر در چند روز اخیر اظهار داشت: مجموع آب مصرفی شهروندان ۳۵۰ لیتر در ثانیه بود اما، با قطع آب سد بارزو این میزان هم اکنون به ۲۷۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته است.

وی گفت: با توجه به مشکل پیش آمده و کمبود فشار آب شیروان مردم باید صرفه جویی در مصرف آب را رعایت کنند.

وی افزود: به علت بارش باران  چند روز پیش و ورود سیلاب به سد بارزو، تامین آب از سد بارزو متوقف شده اما تلاش می شود تا قطعی آب در شهر رخ ندهد.

رییس امور آب و فاضلاب شیروان با بیان اینکه در پیک مصرف و روزهای گرم چند منطقه شهر دچار قطعی شده و مناطقی هم با افت فشار آب مواجه شدند گفت: با توجه به اقدامات خوب انجام شده در زمینه حفر چاه های استراتژیک در سال های گذشته قطعی آب به حداقل رسیده و مردم دچار مشکل زیادی نشدند.

هم  اینک این شهرستان ۱۵ هزار و ۷۶۰ مشترک روستایی و ۳۸ هزار و ۷۴۷ مشترک شهری آب و فاضلاب دارد.

سد بارزوی شیروان، پس از شیرین دره مانه و سملقان، دومین سد بزرگ خراسان شمالی به شمار می آید که توان ذخیره سازی مخزن آن ۹۲ میلیون مترمکعب است و هم اکنون حجم تراز و ایمنی پایدار این سد ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، آشامیدن شهر شیروان و کشاورزی اراضی پایاب به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو در ۴۰ کیلومتری شمال شهر شیروان قرار دارد.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha