۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۴
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83887697
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۴ شهرک صنعتی قم از نعمت گاز بهره‌مند است

قم- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز قم گفت: ۱۴ شهرک صنعتی این استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و گازرسانی به ۲ شهرک صنعتی نیز در حال مطالعه و بررسی است.

علیرضا نصیری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: گازرسانی به فاز سه توسعه شهرک شکوهیه و فاز ۲ شهرک صنعتی محمودآباد نیز در دست اقدام است.

وی با بیان این‌که تنها نیروگاه استان نیز از نعمت گاز برخوردار است، اضافه کرد: شکوهیه، محمودآباد، سلفچگان، منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، نیزار، طغرود، ورجان، دستجرد، خورآباد، کوثر، چاپ و نشر، لبن، قنوات و دامشهر شهرک‌های صنعتی فعال و بهره‌مند از گاز استان قم می‌باشد.

وی ادامه داد: گازرسانی به شهرک‌های صنعتی الغدیر و گنجینه در حال مطالعه و بررسی است.

به گفته نصیریان، تکمیل گازرسانی به کوره‌های آجرپزی محور قدیم قم – کاشان، عملیات گازرسانی به مرغداری‌های کهک – ونارچ، عملیات گازرسانی به مرغداری‌ها و گلخانه‌های محور روستای سولقان تا اسفید، گازرسانی به کوره‌های آهک‌پزی و آجرپزی و مرغداری‌های محور رحمت‌آباد واقع در جاده قدیم قم – تهران و گازرسانی به واحدهای تولیدی محور قمرود مشتمل بر کارخانه‌های آسفالت، مرغداری‌ها، ریخته‌گری‌ها، کوره‌های آجرپزی اقدامات در حال انجام برای گازرسانی به صنایع استان می‌باشد.

وی با اشاره به توسعه هدفمند گازرسانی و تلاش برای بهره‌برداری بهینه از منابع و بهبود انضباط مالی، گفت: به‌منظور ارتقای رضایتمندی مشتریان و ذی‌نفعان، برنامه‌های مختلفی چون اطلاع‌رسانی، کاهش زمان ارائه خدمات و الکترونیکی کردن آن‌ها، حفظ پایداری جریان گاز و بحث ایمنی مشترکین مورد توجه همه پرسنل و معاونین قرار دارد.

در حال حاضر ۹۹.۵ درصد جمعیت شهری و ۹۲.۵ درصد جمعیت روستایی قم از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ شبکه‌های گازرسانی در این استان به ۹۶ درصد رسیده است.

با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در سال گذشته، اکنون تعداد مشترکین بهره‌مند از گاز در استان قم، به ۴۱۱ هزار و ۱۵۴ مورد در بخش‌های عمومی، صنعتی و مسکونی افزایش‌یافته است؛ ۳۸۳ هزار و ۹۵۵ مشترک در بخش خانگی، ۲۳ هزار و ۵۰۶ مشترک در بخش عمومی و سه هزار و ۶۹۳  مشترک در بخش صنعتی است.

هم اینک ۶ شهر و ۱۴۹ روستا در استان قم از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha