میزان ذخیره کالاهای اساسی در استان تهران افزایش یافت

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با اشاره به وضعیت مطلوب ذخیره کالاهای اساسی در این استان اعلام کرد: طبق گزارشات ارائه شده روند ذخیره سازی این کالاهای اساسی در تیرماه افزایشی بوده است.

«حشمت الله عسگری» عصر دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران به خبرنگار ایرنا گفت: در آستانه ماه محرم موجودی کالاهای اساسی نظیر مرغ، گوشت، شکر و برنج در انبارها افزایشی بوده است.

وی با بیان اینکه استان تهران فقط با کمبود ۲ نمونه محصول نهاده دامی مواجه است ادامه داد: خوشبختانه در سایر اقلام و به ویژه کالاهای مصرفی از جمله مواد پروتئینی و لبنی مردم با کمبودی مواجه نیستیم.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه برخی از انبارهای کالا در استان تهران بدون شناسنامه هستند نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان صمت استان تهران مقرر شد نسبت به شناسنامه کردن تمامی انبارهای کالا اقدام شود.

وی با بیان اینکه نظارت میدانی از کالاهای غیرمجاز و احتکار شده در انبارهای کالا به خوبی در حال انجام است افزود: در این هفته با بازدیدهای میدانی کالاهای احتکار شده و غیرمجاز به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان شناسایی و کشف شد.

معاون اقتصادی استاندار تهران درباره افزایش قیمت لبنیات نیز گفت: بدلیل افزایش نرخ دلار قیمت شیرخام افزایش یافت که بدلیل عدم اطلاع رسانی گلایه هایی از سوی مردم مطرح شد.

وی ادامه داد: طبق گزارشات انجام شده نسبت به ماه گذشته افزایش قیمتی در محصولات پروتئینی نداشتیم و به غیر از چند محصول لبنی در سایر کالاها افزایش قیمتی نداشتیم.

عسگری درباره نوسانات قیمت گوشت مرغ نیز در استان تهران گفت: حدود ۲۰ درصد مرغ از داخل استان تولید می شود و بیش از ۸۰ درصد مرغ از استان های همجوار وارد می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد با هماهنگی سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان نهاده دامی با نرخ ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به مرغدارانی تعلق گیرد که طبق قیمت مصوب محصولات خود را عرضه می کنند.

معاون استاندار تهران یادآور شد: از این به بعد نهاده دامی با نرخ دولتی به مرغداران گران فروش تعلق نمی گیرد و تلاش می کنیم قیمت مرغ را از نوسان خارج کنیم.

به گفته وی، در این جلسه با اشاره به اینکه برخی استانداران نسبت به واگذاری مرغ به استان تهران جلوگیری می کنند قرار شد در این زمینه نیز هماهنگی هایی صورت بگیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha