شهروندان چابهاری دام عیدقربان را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند

چابهار- ایرنا- رییس مرکز بهداشت چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان چابهاری دام ویژه عیدقربان را به منظور جلوگیری از ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از مراکز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.

دکتر عبدالرسول خدمتی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مردم توصیه‌های بهداشتی در آستانه عید سعید قربان را به منظور جلوگیری از هرگونه بیماری مشترک بین دام و انسان رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین دام و انسان، ذبح دام باید در شرایط بهداشتی و مکان‌های مورد تایید دامپزشکی انجام شود افزود: از آنجایی که خون ریخته شده دام نیز می‌تواند سبب انتقال بیماری شود محل ذبح را باید با مواد ضدعفونی کننده تمیز کرد.

رییس مرکز بهداشت چابهار افزود: هنگام ذبح دام از وسایل حفاظت فردی مانند دستکش، پیش بند و عینک حین کشتار برای جلوگیری از ورود ویروس‌های بیماری زا به بدن استفاده شود.

خدمتی ادامه داد: گوشت به مدت ۲۴ ساعت و جگر ۴۸ ساعت در یخچال نگه داری شود و در صورت تمایل مصرف گوشت و جیگر در روز عید، حتما به صورت مغز پخت مصرف شود.

وی افزود: علائم بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شامل تب، سردرد، ضعف،بی حالی و خستگی ، درد عضلانی، گلو درد، استفراغ و اسهال است که افراد در صورت مشاهده این علائم باید به پزشک مراجعه کنند.

رییس مرکز بهداشت چابهار اظهارداشت: به همشهریان توصیه می‌شود همچنان خطر ابتلا به بیماری کرونا را جدی گرفته و با رعایت اصول بهداشتی بویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده همگانی از ماسک، از خود و عزیزانشان در مقابل این بیماری محافظت کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha