توفان بیش‌از ۴۵۰ میلیون تومان به شبکه برق سیستان و بلوچستان خسارت زد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر تندباد شدید و بارش استوایی روز گذشته در قصرقند و نیکشهر بیش‌از ۴۵۰ میلیون تومان به شبکه برق این ۲ شهرستان خسارت وارد شد.

خلیل عوض زاده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۹ اصله تیر برق، یکهزار و ۶۰۰ متر کابل خود نگهدار، یک دستگاه ترانسفورماتور ۱۰۰ کاوا و ۲۷ مورد سیم پارگی فشار ضعیف از جمله خسارات وارد شده به شبکه برق شهرستان قصرقند بوده است.

وی ادامه داد: همچنین هفت اصله پایه برق فشار ضعیف و متوسط در مناطق شریکی، عمر آباد، روفنان، زرداری، دسک و مهبان حاجی آباد از توابع شهرستان نیکشهر خسارت وارد شده است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به آمادگی قبلی شرکت توزیع نیروی برق بلافاصله با بسیج امکانات و نیروهای عملیاتی با انجام مانور نقاط آسیب دیده از شبکه جدا و خطوط سالم برقدار شدند.

وی بیان کرد: با تلاش همکاران و پیمانکاران شرکت توزیع نیروی برق در کوتاه‌ترین زمان ممکن شبکه‌های آسیب دیده بازسازی، ترمیم و برق پایدار تمامی مناطق مجدد وصل شد.

عوض زاده اظهارداشت: در مواردی که راه دسترسی به روستاها از بین می‌رود امکان اقدام و عملیات فوری سلب و تیم‌های عملیاتی برق با توجه به داشتن تجهیزات بسیار اما نبود راه دسترسی مناسب اقدام اصلاحی و رفع به موقع خاموشی را به سختی انجام می‌دهند.

وی گفت: همکاران شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در این روزهای حساس و در راستای قطع زنجیره ویروس منحوس کرونا در کنار سایر دستگاه‌ها به صورت شبانه‌روزی با آمادگی کامل در صحنه حاضرند و برای خدمت به مردم این استان و تامین برق پایدار لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، تندباد لحظه‌ای با سرعت ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت همراه با رگبار شدید باران روز گذشته شهرستان قصرقند را در نوردید.

این تندباد شدید در اثر انرژی بالای ابرهای کومولونیمبوس و همرفت شدید هوا روی داده که بازه زمانی رخداد آن نیز بسیار کوتاه بوده است.

 بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی همچنان در ارتفاعات جنوب و جنوب شرق، رشد ابر و احتمال رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha