۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۲۱:۰۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83862272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ریاض با محاصره یمن، مرگ آرام یمنی‌ها را رقم می‌زند

تهران-ایرنا- شرکت نفت یمن شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روش محاصره یمن و مرگ آرامی که ائتلاف سعودی در قبال کشورمان در پیش گرفته، در این اواخر به شکل بی‌سابقه‌ای تشدید شده است.

به گزارش تارنمای شبکه "المسیره" یمن، در ادامه این بیانیه به ادامه توقیف ۲۰ نفت‌کش در نزدیکی بندر "الجیزان" توسط ائتلاف متجاوز سعودی اشاره شده است.

شرکت نفت یمن وابسته به دولت نجات ملی یمن که از حمایت انصارالله برخوردار است، با انتقاد از رویکرد سازمان ملل متحد اعلام کرد که این نهاد بین‌المللی خود را ملزم به حمایت و جانبداری از قدرت‌های متجاوز در موضوع سرقت دریایی کرده و همه مسؤولیت نتایج فاجعه بار این اقدامات متوجه این سازمان است.

پیش از این "احمد عبدالله دارس" وزیر نفت و فلزات یمن نیز ضمن انتقاد از سازمان ملل متحد گفته بود: به وعده‌های سازمان ملل متحد عادت کردیم، اما بهتر است سازکار روشنی از سوی این سازمان برای جلوگیری از توقیف نفتکش‌ها وضع شود.

شرکت نفت یمن شرایط سوخت در این کشور را بحرانی خواند و خواستار رفع توقیف کشتی‌های حامل سوخت توسط ائتلاف سعودی برای پایان یافتن وضعیت بحرانی در این کشور شد.

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن اقدام اخیر ائتلاف سعودی در رفع توقیف ۲ کشتی را تلاشی از سوی این ائتلاف متجاوز برای سرپوش گذاشتن بر بحران و اقدامات جنایت‌کارانه خود در یمن دانست و خواستار رفع توقیف تمام کشتی‌های حامل سوخت خود شد.

پیش از این، یک مسؤول بندر الحدیده یمن اعلام کرده بود، همچنان ۲۲ کشتی حامل مواد نفتی و مواد غذایی یمن در بندر «جیزان» در جنوب غرب سعودی در توقیف ائتلاف هستند.

ائتلاف سعودی در حالی این کشتی‌ها را توقیف کرده است که یمن پنج سال است در محاصره قرار دارد و مردم این کشور در بدترین وضعیت زندگی قرار دارند.

محاصره و تداوم درگیری، موجب شده بیشتر یمنی‌ها محتاج کمک‌های انسانی باشند.

میلیون‌ها یمنی در آستانه قحطی قرار دارند و طبق اعلام سازمان ملل، یمن بدترین بحران‌های انسانی در جهان را تجربه می‌کند.

با وجود تلاش‌های انصارالله یمن برای برقراری صلح اما ائتلاف سعودی همچنان اصرار دارد به حملات خود و نیز محاصره این کشور ادامه دهد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha