۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 83854746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کرونا و ماسک‌های آلوده در رودخانه‌های اروپا

۲۴ تیر ۱۳۹۹، ۹:۱۰
کد خبر: 83854746
کرونا و ماسک‌های آلوده در رودخانه‌های اروپا

تهران - ایرنا - همزمان با گسترش ویروس کرونا در اروپا، رها شدن ماسک و دستکش‌های آلوده ناشی از این بیماری در رودخانه‌ها نیز به بحران دیگری تبدیل شده است که سلامت شهروندان این منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش روز سه شنبه فرانس ۲۴، رودخانه‌های اصلی اروپا این روزها با ماسک‌های جراحی و دستکش‌های پزشکی استفاده شده ناشی از بیماری کووید-۱۹، آلوده شده‌اند.  

رییس سازمان تحقیقاتی بنیاد اقیانوس تارا در همین رابطه اعلام کرد: این زباله‌ها، آلودگی‌های پلاستیکی را که در حال حاضر باعث گرفتگی آب‌های اصلی قاره اروپا شده‌اند،  افزایش می‌دهد.  "رمی هنتینجر افزود: این نگران کننده است زیرا این زباله‌ها حتی ممکن است به اقیانوسها هم رسیده باشند.  

به گفته وی، دستکش‌های محافظتی از پلی پروپیلن ساخته شده‌اند بنابراین به سرعت در اقیانوس گسترش پیدا خواهند کرد و تقریبا بازیابی آنان غیرممکن است.  

به دنبال گسترش نگرانی‌ها در مورد شیوع زباله‌ها، بنیاد علمی تارا اخیراً یک بررسی علمی برای‌اندازه گیری میزان غلظت میکروپلاستیک از ۹ رودخانه اصلی از جمله الب، راین، ساین، رون، گارون، لیر، تیبر، تیمز و ابرورا به پایان رسانده است.  

در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تاکنون  بیش از ۱۳ میلیون نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیشتر ۵۷۱ هزار نفر هم جان خود را از دست داده‌اند.  

انگلیس و اسپانیا از جمله دو کشوری در اروپا هستند که در فهرست ۱۰ کشور بیشترین میزان ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.  

بعد از انگلیس و اسپانیا، به ترتیب آلمان و فرانسه دارای بیشترین موارد تایید شده به ویروس کرونا هستند.  
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha