۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83851466
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۷۹ مسکن در یزد برای خانواده‌های دارای معلول در دست ساخت است

یزد- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان یزد از ساخت ۳۷۹ مسکن برای خانواده‌های دارای معلول استان خبرداد و گفت: این واحد مسکونی که با مشارکت خانواده‌های زیرپوشش ساخته می‌شود، ۲۲ واحد در هفته بهزیستی بهره برداری می‌شود.

علی محمد عطابخش روز شنبه در نشست خبری برخط خانه مطبوعات تعداد مراکز شبانه روزی زیرپوشش بهزیستی استان را ۹ مورد بیان و تصریح کرد: این مراکز شامل ۶ مرکز سالمندی،۲ مرکز روانی مزمن و هفت مرکز معلول جسمی حرکتی است که بالغ بر ۸۱۲ نفر در آنها نگهداری می‌شوند.

وی اضافه کرد: همچنین ۷۴ مرکز هم به صورت روزانه خدمات توانبخشی و آموزشی را به مددجویان ارائه می‌کنند.

عطابخش  غربالگری شنوایی،  بینایی، مشاوره ژنتیک و غربالگری دختران پایه دهم را از دیگر خدمات این اداره کل بیان کرد و گفت:‌ از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ هزار نفر در استان از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند شدند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد همچنین تعداد مراکز  مشاوره ژنتیک در استان را ۱۱ مرکز بیان کرد و تصریح کرد: مشاوره ژنتیک فرصت طلایی برای شناخت عوامل خطرساز برای پیشگیری از به دنیا آمدن کودکان دارای نقصان ژنتیکی است.

عطابخش تصریح کرد: زوج ها قبل از بارداری برای پیشگیری از انواع معلولیت‌ها شامل نابینایی، ناشنوایی ، جسمی و حرکتی و غیره می‌توانند از مشاوره ژنتیک در این مراکز زیرپوشش بهزیستی استان بهره‌مند شوند.

۲۲ تا ۲۸ تیرماه هفته بهزیستی نامگذاری شده که شعار آن شفافیت، تحول خدمت ؛ ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده اعلام شده و بر اساس اعلام مسولان این سازمان، برنامه‌های مختلفی برای این هفته در نظر گرفته شده اما به علت شیوع کرونا به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha