ساختار مبارزه با فساد در راه آهن خراسان راه‌اندازی شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ساختار مبارزه بافساد (سوت زنی) در قالب کمیته سلامت اداری در این اداره کل راه‌اندازی شده است.

مصطفی نصیری ورگ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گزارش گیری در این زمینه هم از طریق کارکنان راه آهن و هم از طرف مردم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: فساد و ابعاد آن یکی از معضلاتی است که همه جوامع به نوعی با آن مواجهند و امروزه با توجه به پیچیدگی، فراگیری و چندوجهی شدن موضوع فساد، سلامت جامعه و کاهش فساد به اصل مهمی در سیاستگذاری عمومی بدل شده است لذا یکی از راه‌های کاهش و حذف فساد، افشاگری و به اصطلاح "سوت زنی" است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: استفاده از سازوکار نظارت مردمی و تشویق مردم به افشای فساد، یکی از موثرترین روش‌های کنترل فساد است.

وی افزود: در این راستا مردم می‌توانند برای کشف و گزارش دهی فساد با کارشناس مسوول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات این اداره کل به شماره تلفن ۳۲۰۰۴۲۰۹  تماس بگیرند.

فساد و تخلف می­‌تواند شامل انواع رفتارهای غیرقانونی و غیراخلاقی مدیران و کارکنان یک سازمان از قبیل تقلب، رانت، رشوه، احتکار، تولید محصول غیرایمن و نقض قوانین یا مقررات باشد.

سوت زدن را می­‌توان نوعی فراخوان عمومی برای مطلع کردن افراد از محل وقوع جرم تلقی کرد و هدف از آن نیز جلوگیری از آسیب رساندن بیش از پیش به افراد جامعه، سازمان‌ها و نهادهای عمومی است.  

پیش از این نیز برخی دیگر دستگاه‌های اجرایی در خراسان رضوی از جمله شهرداری مشهد اقدام به راه‌اندازی سامانه‌های سوت زنی و افشاگری فساد کرده‌اند.                                                                 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha