۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۹
کد خبرنگار: 1028
کد خبر: 83837202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمرکززدایی و تفویض اختیار سبب رونق فضای کسب و کار در مازندران شد

ساری- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران با اظهار این که در اجرای مصوبات دولت تدبیر و امید و تصمیم وزارت کشور تاکنون ۲۲۰ مورد از اختیارات سطح ملی به مدیران استان‌ها تفویض شده است، گفت:تمرکززدایی و تفویض اختیار سبب رونق فضای کسب و کار در استان شده است.

حسن خیریانپور عصر یکشنبه در نشست شورای گفت وگو دولت  و بخش خصوصی مازندران همچنین نتیجه این اقدام را حذف بخشنامه های مزاحم و شناسایی خلاء یا نواقص قوانین عنوان کرد و افزود: امروز بسیاری از مشکلات در حوزه صدور مجوز و استعلام ها در بخش فعالیت اقتصادی استان از بین رفته است.

وی با بیان این که شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید بیشترین نقش را در رونق اقتصادی و حل مشکلات سرمایه گذاری داشته است، اظهار داشت: این شورا زمینه شنیدن اظهار نظرات تشکل ها و فعالان اقتصادی را فراهم کرده است و اگر امروز شاهد از بین رفتن بسیاری از بخشنامه های مزاحم در فضای کسب و کار هستیم ، نتیجه شکل گیری این شورا در دولت تدبیر و امید است.

معاون امور اقتصادی استانداری مازندران با بیان این که اظهارات بخش خصوصی کیفیت مصوبات را در نشست مدیران دستگاه های دولتی ارتقاء داده است، گفت: به همین دلیل در بررسی های وزارت کشور شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی استان مازندران رتبه پنجم کشور را در سال ۹۸ کسب کرده است.

وی با اشاره به این نکته که حدود ۲۰ مصوبه ملی در شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی مازندران طی سال گذشته شکل گرفته است، ادامه داد :  استان مازندران همواره اراده دهنده نظرات کارشناسی در سطح ملی است .

خیریانپور در ادامه به وجود سه سامانه سام ( صدور مجوز ها ) سامانه یاور ( مشاوره چگونگی دریافت محوزهای سرمایه گذاری ) و سامانه دادگر ( رسیدگی به شکایات در موضوع مجوزها ) اشاره کرد و بیان داشت: این سامانه های زیر نظر وزارت اقتصاد و دارایی در استان های کشور از جمله مازندران نیز راه اندازی شده است.

وی به سال جهش تولید اشاره کرد و گفت:  هدف ما در سال جهش تولید بررسی ریز مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی است و با عزم همگانی پیگیر احیای مجدد و فعالیت گسترده‌تر بخش های مختلف تولیدی دراستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: امسال ٣٠ برنامه با ٣٠ اولویت به فرمانداران ابلاغ شد که موارد اقتصادی شهرستان ها را پیگیری کنند و این عملکرد در پایان سال ارزیابی خواهد شد. 

معاون استاندار مازندران گفت : تاکید ما بر این است واحدهایی که بالای ٦٠ درصد پیشرفت داشتند احصا و شناسایی و برای افتتاح و احیای مجدد برخی واحدها تمرکز شود.

خیریانپور به اهمیت فعالیت ۲۷۶ شرکت و موسسه دانش بنیان در مازندران اشاره کرد و گفت: سال گذشته پنج میلیون و ۱۷۰ هزار دلار از محصولات تولیدی این شرکت هااز استان صادر شده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲هزارو ۳۹۷نفری افراد در این شرکت ها در مازندران ، ادامه داد: همه واحدهای تولیدی به ویژه فعالان اقتصادی می توانند از توانمندی این شرکت ها استفاده کنند. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha