۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83834140
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسانه‌های رژیم صهیونیستی: کویت مخالف عادی سازی روابط با اسرائیل است

تهران- ایرنا - رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ضمن تمجید از افزایش علایم عادی سازی روابط کشورهای حاشیه خلیج فارس با این رژیم، اعلام کردند، کویت تنها کشور عربی منطقه است که همچنان مخالف هرگونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

به گزارش تارنمای اینترنتی خبرگزاری "شهاب" فلسطین، رسانه‌های صهیونیستی همچنین گزارش دادند، برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس روابط اطلاعاتی، بازرگانی و سیاسی محرمانه با اسرائیل دارند.

این رسانه‌ها اعلام کردند که از جمله این نشانه‌ها می‌توان به مصاحبه دو روز پیش "ایلی کوهن" وزیر اطلاعات جدید رژیم صهیونیستی با روزنامه الکترونیکی "ایلاف" سعودی و نیز مقاله‌ای که روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آحارانوت" از "یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن منتشر کرد، نام برد.

در این راستا، "حیزی سیمانتف" خبرنگار حوزه عربی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در باره مصاحبه اخیر کوهن با روزنامه ایلاف سعودی گفت که این مصاحبه در واقع نشان داد که برخی کشورهای عربی به ویژه حاشیه نشینان خلیج فارس به اقدامات خود برای عادی‌سازی علنی با اسرائیل ادامه می‌دهند.

سیمانتف افزود: کوهن در  این مصاحبه‌ از کشورهای حاشیه خلیج فارس خواست همکاری با اسرائیل را تقویت کنند، مصاحبه‌ای که می‌توان آن را استثنایی نامید.

تحلیلگران رژیم صهیونیستی بر این باورند که علنی شدن روابط میان برخی کشورهای عربی و اسرائیل که پیش از آن هیچ گونه رابطه‌ای با تل‌آویو نداشتند، بیانگر آن است که روند عادی‌سازی با تل‌آویو به شدت سرعت گرفته است.

به گفته این کارشناسان، این مسأله همچنین حکایت از آن دارد که بسیاری از رهبران عرب دیگر برای  حضور در رسانه‌های اسرائیلی در هیچ مضیقه‌ای نیستند.

به گفته این کارشناسان، مقاله "العتیبه" که در روزنامه "یدیعوت آحارانوت" چاپ شد، تنها بازتاب میزان توسعه روابط تل‌آویو و ابوظبی بود.

شبکه "۱۳" رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفیر امارات پیش از انتشار مقاله‌اش، مطالب آن را در اختیار کاخ سفید قرار داده است و مقاله "العتیبه"به دلایل مختلف از اهمیت چشمگیری برخوردار است، از جمله اینکه هیچ روابط علنی میان اسرائیل و امارات وجود ندارد.

«هاآرتس» دیگر روزنامه چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره نوشت: کویت تنها کشور حاشیه خلیج [فارس] است که هنوز مخالف عادی‌سازی است، در حالی که هیچ جنبشی مخالف از سرگیری روابط با اسرائیل در امارات وجود ندارد.

به گزارش این روزنامه، کشورهای حاشیه خلیج فارس از حق فلسطینیان برای تعیین سرنوشت خود تنها روی کاغذ حمایت می‌کنند، اما برخی از آنها روابط محرمانه تجاری، دیپلماتیک و امنیتی (با اسرائیل) دارند.

هاآرتس از مخالفت با عادی‌سازی روابط در کشورهای حاشیه خلیج فارس به یک "اقدام توطئه‌آمیز بسیار خطرناک" نام برد و اعلام کرد: مخالفت با عادی سازی در کشورهای حوزه خلیج فارس اندک اندک موجب نگرانی برخی دولت‌های این منطقه می‌شود.

افشاگری رسانه‌های صهیونیست همزمان با آن روی می‌دهد که یوسی کوهن رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) روز پنجشنبه برای گفت‌وگو در مورد الحاق کرانه باختری به اردن سفر کرده است.

رسانه‌های عربی  ۱۰ خرداد ۹۹ نیز فاش کردند کوهن برای گفت‌وگو در مورد طرح الحاق کرانه باختری به صورت پنهانی به مصر سفر کرده تا با مقامات مصری از جمله «عباس کامل» رییس دستگاه اطلاعاتی این کشور در حضور «سامح شکری» وزیر خارجه مصر دیدار داشته باشد.

رژیم صهیونیستی تحرکات خود را برای انضمام اراضی اشغالی فلسطینی‌ها به شدت دنبال می‌کند و با متحد اصلی خود آمریکا سعی در اجرای این طرح دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha