تمهیدات دانشگاه علامه برای جلوگیری از تقلب احتمالی

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری بیشتر امتحانات پایان ترم این دانشگاه به صورت غیرحضوری، چند راهکار برای جلوگیری از «تقلب مجازی» احتمالی دانشجویان را تشریح کرد.

حسین سلیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا با اشاره به تمهیدات دانشگاه در خصوص جلوگیری از تقلب های مجازی، عنوان کرد: در امتحانات تستی مکانیزم هایی وجود دارد که امکان تقلب را به حداقل می رساند؛ زیرا در این نوع امتحانات سوالات و جواب های هیچ دو دانشجویی شبیه هم نیستند و کاملا متفاوت است.

وی ادامه داد: در امتحانات تشریحی نیز دانشجویان مورد رصد مراقبان قرار می گیرند و زمان نیز به گونه ای تنظیم شده است که از فعالیت هایی که منجر به تقلب می شود، جلوگیری شود.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد: امکان تقلب در امتحان مبتنی بر کارهای تحقیقی-پژوهشی و شفاهی نیز منتفی است؛ زیرا کار پژوهشی زیر نظر اساتید است و امتحانات شفاهی در سیستم ضبط می شود و قابلیت بررسی دارد.

سلیمی خاطر نشان کرد: از همه مهم تر در زمینه تقلب فرهنگ دانشجویان دانشگاه است که به دنبال تقلب نیستند و اکثر دانشجویان علاقه ای به انجام تقلب ندارند.

وی با بیان اینکه امتحانات از ۷ تا ۱۸ تیر ماه برگزار می شود، اظهار داشت: امتحانات شفاهی در تمام مقاطع دانشگاه پس از امتحانات کتبی انجام می شود. همچنین این امکان وجود دارد، استادی که امتحان کتبی می گیرد و احتمال داده است که برخی از دانشجویان در امتحان تقلب انجام داده اند، در سامانه مجددا از دانشجویان امتحان شفاهی بگیرد.

آموزش تلفیقی در سال جدید تحصیلی

سلیمی در پاسخ به اینکه تست سلامت دانشجویان و اساتید دانشگاه در سال تحصیلی جدید چگونه انجام می شود، توضیح داد: ما هم اکنون نیز در دانشگاه تست سلامت برای اساتید و دانشجویانی که برای انجام پایان نامه دانشگاه حضور پیدا می کنند، انجام می دهیم.

وی افزود: در مجموعه های دانشگاه افراد در ابتدا کنترل کامل پزشکی می شوند و ماسک و وسایل ضدعفونی در اختیار آنها قرار می گیرد و سپس وارد دانشگاه می شوند که این رویه در سال تحصیلی آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ترکیبی از آموزش مجازی و حضوری را خواهیم داشت، تصریح کرد: اگر بیماری کرونا مانند شرایط امروزی بحرانی باشد، به احتمال زیاد نیمی از جلسات حضوری و نیمی از آنها مجازی برگزار می شود و نیمی از دانشجویان خوابگاهی در نیمه اول ترم و نیمی دیگر از آنها در دو ماه دوم ترم در خوابگاه مستقر می شوند که ظرفیت خوابگاهی دانشگاه را به نصف می رساند.

وی افزود: با اجرای سیستم فوق در خصوص اسکان دانشجویان این امکان وجود دارد که دانشجویان در اتاق های تک و دو نفره اسکان پیدا کنند که ضریب بهداشتی آن بالاتر است.

سلیمی تشریح کرد: در تمام خوابگاه ها و دانشکده ها تیم های پزشکی، نظارتی و بهداشتی مستقر خواهند بود که دانشجویان، استادان و کارکنان را مورد بررسی و تست سلامت قرار می دهند و اگر برای دانشجویی مشکلی پیش بیاید، به سرعت به آن رسیدگی می شود.

وی با بیان اینکه اگر کرونا مانند شرایط فعلی گستره نباشد، گفت: دانشگاه علامه آموزش مجازی را ادامه می دهد به صورتی که در هر درس ۱۲ جلسه به صورت حضوری و مابقی جلسات به صورت مجازی برگزار می شود. همچنین سعی می کنیم با تغییراتی که در آیین نامه ها ایجاد می کنیم، حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصد خوابگاه نشینان کاهش پیدا کنند تا از فشردگی خوابگاه ها که عامل اصلی انتقال و شیوع ویروس و بیماری های اپیدمیک است، کاسته شود.

وی درباره نحوه تغذیه دانشجویان گفت: غذای دانشجویان نیز در ظروف یکبار مصرف و در فضایی بزرگ با رعایت فاصله اجتماعی سرو می شود و بهداشت کامل رعایت خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha