دستگاه قضایی اردبیل عزمی جدی برای مبارزه با مفاسد اجتماعی دارد

اردبیل - ایرنا - رییس کل دادگستری استان اردبیل از ورود جدی دستگاه قضایی این استان به بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی ، اجتماعی و اداری خبر داد.

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در نشست با امام جمعه اردبیل به مناسبت آغاز هفته قوه قضاییه اظهارداشت: اقدامات بسیار تاثیرگذار و پرونده‌های بسیار مهمی در این حوزه تشکیل و رسیدگی شده که پرونده‌های مربوط به سوء‌استفاده از مواد خام پتروشیمی، تخلفات صورت گرفته در حوزه آب منطقه‌ای، گمرک، آب و خاک کشاورزی از جمله آنهاست که رسیدگی شده و احکام  آنها صادر شده است.

وی گفت: ورود جدی و موفقیت‌آمیز دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف از جمله ورود جدی آن در کمک به برگزاری سالم انتخابات، تامین امنیت و آرامش مردم در موضوعات و مسائل مختلف، اهتمام به رونق تولید و اشتغال در استان در قالب کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری با فعال کردن واحدهای راکد و نیمه راکد از دیگر برنامه‌های دستگاه قضایی استان بوده است.

وی افزود: با توجه به سیاست‌های تحولی دستگاه قضایی و نقشه راه ترسیمی از سوی مقام معظم رهبری برای قوه قضاییه، یکی از رویکردهای اصلی مدیریت دستگاه قضایی استان حرکت بر اساس برنامه محور بوده و این برنامه‌ها با هدف‌گذاری مطلوب و عالی تدوین و به حوزه‌های قضایی استان ابلاغ شده است.

عتباتی با اشاره به کمبود نیروی انسانی به ویژه کمبود قاضی در دستگاه قضایی استان گفت: پارسال بیش از ۴۴۰ هزار پرونده در دادگستری استان رسیدگی شده و موفقیت‌های بسیار بالایی در سطح کشور حاصل شد.

او کسب موفقیت و رتبه بالای کشوری در تعیین تکلیف پرونده‌های معوق ،اقدامات شاخص در حوزه صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف، ورود جدی به بحث واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، تلاش برای قاعده‌مند کردن و قانونمند کردن فعالیت‌های تعاونی‌های مسکن، اقدامات صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی، تلاش برای کاهش وقوع جرم و استفاده از ظرفیت تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای تحقق این امر و همچنین همکاری، تعامل و هم‌افزایی با بنیاد صیانت از خانواده را از دیگر موضوعاتی ذکر کرد که دستگاه قضایی ورود رده و در دستور کار خود قرار داده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این نشست دستگاه قضایی را امید مردم در عدالت‌خواهی، احقاق حق و تظلم‌خواهی  دانست و گفت: دستگاه قضایی یکی از دستگاه‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کسب رضایت‌مندی و عدالت‌خواهی در بین مردم است.

آیت‌الله سیدحسن عاملی از اقدامات شاخص دستگاه قضایی استان بویژه در بحث حمایت از سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی در استان و مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha