۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 2065
کد خبر: 83829944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرقت در رأس جرایم ارتکابی در قوچان است

۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۱
کد خبر: 83829944
سرقت در رأس جرایم ارتکابی در قوچان است

مشهد - ایرنا- رییس دادگستری قوچان گفت: این شهرستان از ضریب امنیتی مناسبی نسبت به دیگر شهرستانهای خراسان رضوی برخوردار است اما با توجه وضعیت اقتصادی جامعه ارتکاب سرقت در رأس همه جرایم قوچان قرار دارد.

حجت‌الاسلام ابوالفضل آذری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پس از سرقت، نزاع و اعتیاد در رده‌های دوم و سوم ارتکاب جرایم در قوچان هستند.

وی ادامه داد: جرایم مرتبط با مسائل اخلاقی، اختلافات ملکی و دعاوی خانوادگی در رتبه‌های بعدی ارتکاب جرم در شهرستان قوچان قرار دارند.

رییس دادگستری قوچان همچنین شمار پرونده‌های قضایی موجود در این شهرستان را نسبت به جمعیت "زیاد" توصیف و بیان کرد: ظرف یک سال اخیر ۳۵ هزار فقره پرونده در حوزه قضایی قوچان مختومه شد که هزار فقره آن مربوط به سالهای پیش بود.

وی شمار پرونده وارده به شورای حل اختلاف قوچان را هم ۱۵ هزار فقره اعلام و بیان کرد: تعداد پرونده‌های ورودی به حوزه دادسرا و دادگاه این شهرستان ۳۴ هزار فقره است.

حجت‌الاسلام آذری گفت: هم‌اینک چهار هزار پرونده قضایی در داگستری قوچان مفتوح هستند که مربوط به سالهای گذشته است.

وی در ادامه به عضویت دادگستری قوچان در برخی کمیسیونهای اداری و اجرایی این شهرستان اشاره و بیان کرد: مدیریت "کمیسیون تخصصی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری مشروع" بر عهده دستگاه قضایی قوچان است و بنا بر ضرورت ناشی از برخی کم‌کاریها، دستگاه قضایی به این حوزه ورود می کند.

رییس دادگستری قوچان افزود: تسهیل در تولید و سرمایه‌گذاری مشروع از مهم‌ترین وظایف این کمیسیون به شمار می‌آید که طی یک سال گذشته ۲۹ مورد مراجعه توسط واحدهای تولیدی و صنعتی به این کمیسیون صورت گرفته و  مشکلات پنج واحد توسط کمیسیون برطرف شده است.

وی ادامه داد: مصوبات این کمیسیون ۲۳ مورد است و مشکلات ۱۱ واحد صنعتی هم در حال پیگیری است و هر ماه یک بازدید میدانی از واحدها انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام آذری در ادامه این نشست خبری همچنین گفت: فضای مجازی یک محیط آلوده است که تنفس و مصون ماندن در آن کار بسیار دشواری است. 

وی گفت: بیشترین اختلافات خانوادگی، انحرافات و حتی برخی جرایم ناشی از نابسامانی حاکم بر فضای مجازی ست.

مقابله با سگ گردانی

دادستان عمومی و انقلاب قوچان نیز در این نشست با یادآوری این موضوع که سگ گردانی از ابتدا جرم بوده است و به‌گونه‌ای ترویج فرهنگ غرب محسوب می‌شود گفت: ارتکاب به فعل حرام و هر کاری که عفت عمومی را جریحه‌دار کند جرم است و دستور لازم برای مقابله با این موضوع صادر شده و نیروی انتظامی موظف به برخورد است.

حسین ولیدخت افزود: مقابله با تکدی گری یکی از مواردی است که در دستور کار قرار دارد که پیش از بروز بیماری کرونا ۱۳۵ نفر از متکدیان که اصولاً معتاد نیز هستند به مرکز ترک اعتیادی در مشهد منتقل شدند و برخی از این متکدیان در این مرکز ترک کرده و برخی متأسفانه دوباره گرفتار اعتیاد شده‌اند.

وی ادامه داد: هر هفته چندین دستور مؤکد برای برخورد با فروشندگان مواد مخدر و معتادان صادر می‌شود اما برخورد با این معضل نیازمند این است که همه ادارات و دستگاه‌های دخیل در این حوزه به وظایف خود عمل کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: قوه قضائیه در حال حاضر امید را به مردم برگردانده است و شور و نشاط در میان مردم ایجاد کرده است و مبارزه با فساد، تظلم خواهی و رسیدگی به عدالت در سرلوحه کار این دستگاه قرار دارد.

وی افزود: خبرنگاران باید آرامش را در میان مردم پمپاژ و از انتشار مطالب ناامیدکننده و اختلاف افکن پرهیز کنند.

دادگستری قوچان شامل ۱۹ شعبه دادیاری، دادرسی، اجرای احکام کیفری، بازپرسی و دادگاه انقلاب است.

مرکز این شهرستان ۱۸۰ هزار نفری در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha