۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۷
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83828909
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شیوع کرونا در پکن، تعطیلی کارخانه پپسی و بازداشت مدیر داروخانه های شهر

پکن- ایرنا- از ۲۲ خرداد تاکنون بیش از ۲۳۰ نفر در پایتخت چین به کرونا مبتلا شده و ده ها منطقه مسکونی در قرنطینه و محدودیت کامل تردد قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا مقام های ذی ربط در شهر پکن از مرکز کنترل بیماری و کمیسیون بهداشت اعلام کرده اند که هیچکس بدون داشتن آزمایش کرونا با نتیجه منفی حق خروج از پایتخت ندارد و این شامل تمان ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساکن پایتخت می شود.

به دلیل افزایش شمار متقاضیان انجام آزمایش کرونا، مراکز تست گیری در شهر پکن اطلاعیه ای منتشر کرده و خواستار استخدام کسانی شده اند که بتوانند برای گرفتن آزمایش به این مراکز کمک کنند.

بیش از ۹۸ مرکز کلینیکی و بیمارستان در پایتخت چین در حال جمع آوری روزانه ۴۰۰ هزار نمونه آزمایش هستند هر کسی که مایل به کار کردن در این مراکز باشد برای ۸ ساعت کار روزانه ۹۹ دلار دریافت می کند اضافه حقوق برای ساعات کار بیشتر نیز برای این افراد در نظر گرفته می شود.

اعزام تیم پزشکان ووهان به پکن

شهر ووهان که خود اولین کانون شیوع کرونا در چین محسوب می شود حالا با اعزام تیم پزشکی و متخصص به پکن به کمک این شهر شتافته است.

این تیم بیش از ۷۰ عضو دارد با میانگین سنی ۲۷ سال و اعضای آن عمدتا متخصص در امور درمانگاهی و گرفتن آزمایش و جمع آوری نمونه ها هستند تست کرونا هم اکنون در بیش از صدها محله پکن انجام می شود.

در همین حال تاکنون از بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر آزمایش کرونا گرفته شده است و صف های طویلی در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد که مربوط به متقاضیان آزمایش کرونا است.

تعطیلی شرکت پپسی کولا در پکن

به دنبال ابتلای ۸ نفر از کارکنان شرکت پپسی کولا در پایتخت چین به کرونا کلیه فعالیت های این شرکت در این شهر به حال تعلیق درامد و نزدیک به ۸۰ نفر از افراد نزدیک به این مبتلایان قرنطینه شده اند دو نفر از مبتلایان از بازار شین فادی که مرکز جدید شیوع کرونا در پکن است، خرید کرده بودند.

نزدیک به ۵۰۰ نفر از کسانی که در این شرکت فعالیت و کار می کرده اند به مراکز نظارتی منتقل شده اند و محدودیت های شدیدی برای آنها در نظر گرفته شده است و همه باید مورد آزمایش کرونا قرار بگیرند.

تاکید بر هوشیاری بالا در پکن

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های چین اعلام کرده است که به رغم کنترل نسبی بیماری کرونا در پایتخت، مردم،  مراکز و شرکت ها همچنان باید هوشیاری کامل را حفظ کنند و محدودیت ها را مراعات کنند.

کارشناسان این مرکز گفته اند که به رغم بهبود شرایط در پکن همچنان مسایل نگران کننده وجود دارد از جمله اینکه بازار بزرگ شین فادی منبع شیوع ویروس باید بازسازی شود باید مشخص شود که  بیماری از بازارهای دیگر سرایت پیدا نمی کند و اینکه چطور باید به طور کامل جلوی همه گیری کرونا را گرفت.

این مرکز تاکید کرد که تعقیب کسانی که به این بازار ارتباط داشته و در آن رفت و آمد کرده اند ادامه دارد باید همه این افراد مشخص شوند نباید هوشیاری را از دست داد و محدودیت ها را کاهش داد زیرا در چنین شرایطی امکان شیوع ویروس به طور گسترده وجود دارد.


۱۵ سال زندان برای رییس داروخانه های زنجیره ای پکن

همزمان با تشدید مقررات در شهر پکن، رییس یک شرکت بزرگ داروخانه ای زنجیره ای در پایتخت چین به دلیل عرضه و فروش ماسک های تقلبی به ۱۵ سال زندان محکوم شده است.

"لی دینگ" رییس شرکت دارویی "جینگ های" در شهر پکن به دلیل فروش ماسک های تقلبی که خطر شیوع کرونا را افزایش داده به زندان محکوم شده است.

شرکت وی تبلیغاتی برای فروش ۵۸۰ هزار ماسک از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین و در پکن داشته و نزدیک به ۶۰۰ هزار دلار نیز از فروش این ماسک های تقلبی بدست آورده است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha