۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2485
کد خبر: 83828349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده الیگودرز: برنامه جامعی برای آبخیزداری در کشور نداریم

تهران- ایرنا- نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد کشور باید موضوع آبخیزداری باشد، گفت: برنامه جامع و کاملی برای آبخیزداری در کشور نداریم و بیشتر منابع به سمت سدسازی در کشور رفته است.

محمد خدابخشی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی در مجلس اظهارداشت: در جلسه رأی اعتماد، شما بررسی سه موضوع جوان‌گرایی مدیران، شایسته سالاری و دوری از انتصابات رفاقتی و مبارزه با فساد به مجلس قول دادید در دستور کار قرار دهید، اما به هیچ کدام عمل نکردید.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزود: در موضوع انتصابات، انتخاب افرادی از مرکز تحقیقات کشاورزی بود، این انتصابات چه تناسبی با موضوع شایسته سالاری دارد؟ برای اهداف کمّی برنامه ششم توسعه، در زمینه کشت چه اقداماتی صورت گرفته است؟ همه قول‌هایی که داده‌اید با توجه به محدودیت‌هایی بوده که در کشور داشتیم. شما کدام یک از قول‌هایی را که داده‌اید تلاش کرده‌اید اجرایی کنید؟

خدابخشی تصریح کرد: در موضوع تکمیل زنجیره تولید، کشاورزان تا مرحله تولید مشکلی ندارند، اما در فرآیند بعد از تولید، سورتینگ، بسته‌بندی و عرضه به بازار، مشکلات داخلی و خارجی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دولت در خرید تضمینی برنامه‌ای ندارد، گفت: هزینه‌های تولید با توجه به بالا بودن نهاده‌های کشاورزی بسیار بالاست، دولت یا در این زمینه برنامه‌ای ندارد و اگر هم برنامه‌ای دارد به موقع انجام نمی‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به بحث آبخیزداری عنوان کرد: موضوع آبخیزداری در کشور مهمتر از سدسازی است، شما تاکنون چه اقداماتی انجام داده‌اید؟ بیشتر منابع به سمت سدسازی رفته است، در صورتی که آبخیزداری برای کشور مهمتر است.

خدابخشی خاطرنشان کرد: هر سدی که ساخته شده، متاسفانه تبدیل به دریاچه تبخیر شده است و بهترین زمین‌های کشاورزی تبدیل به مخازن سدها شده است و عملا اکوسیستم مراکز مختلف در اجرای سدها تغییر یافته است. در صورتی که رویکرد ما باید توجه به آبخیزداری باشد و انتظار می‌رود آبخیزداری باید جدی‌تر گرفته شود، ولی متاسفانه برنامه کامل و جامعی برای آبخیزداری در کشور نداریم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه در شهرستان الیگودرز علیرغم پیگیری‌ها، برنامه کامل و منسجمی در بحث آبخیزداری ارائه نشده است. جاده‌های بین مزارع، کانال‌های انتقال آب، لایروبی قنات‌ها، مسیرهای آبی متولی ندارد و کشاورزان بیشترین مشکل را در این بخش‌ها دارند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس یازدهم با اشاره به سیل لرستان یادآور شد: با توجه به خسارت‌های سیل، هنوز هزینه‌ای به کشاورزان پرداخت نشده است. حتی یک پل عشایری که راه دسترسی مردم را برقرار می‌کند، ساخته نشده است و سازمان امور عشایر و سازمان مدیریت بحران و وزارت جهاد کشاورزی هیچ کدام اقدامی در این زمینه انجام نداده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha