نخستین سمینار مجازی آموزشی قوانین داوری کشتی برگزار شد

تهران- ایرنا- نخستین سمینار ورزشی آموزشی قوانین داوری کشتی، توسط کمیسیون داوران کشتی و با تدریس «محمدابراهیم امامی» برگزار شد.

این سمینار با حضور رییس فدراسیون و رییسان کمیسیون‌های داوران سراسر کشور و با تدریس «محمدابراهیم امامی» مسوول کمیته آموزش کمیسیون داوران کشتی به مدت ۲ ساعت در محل فدراسیون کشتی انجام شد.

رییس فدراسیون کشتی در این برنامه آموزشی، داوری را یکی از بخش‌های مهم عنوان کرد و گفت:  برای ارتقاء جایگاه داوری ایران برنامه‌های زیادی در بخش آموزش و شفاف‌سازی فعالیت‌های کمیسیون داوران از جمله اعزام داوران به رقابت‌های برون مرزی داریم.

«علیرضا دبیر» یکی از اهداف مهم فدراسیون را در آینده نزدیک کسب کرسی در داوری دنیا و داشتن مدرس داوری در اتحادیه جهانی کشتی دانست و اعلام کرد: در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و باید این کرسی را که بسیار مهم است بدست آوریم.

در این سمینار درباره جرایم فرار از تشک، فرار از فن، استفاده از پا برای خنثی کردن فن حریف، ‌ استفاده از پا توسط مدافع،  بدلکاری‌ها، خروج پا از تشک توسط مدافع و یا مهاجم،  ارزیابی فنون پرتابی، هل دادن‌های غیر مجاز، نحوه صحیح و شرایط شروع مجدد در خاک، ریسک و شبیه سازی‌کردن، کشتی منفی، طریقه برخورد با رفتارهای غیرورزشی هنگام مسابقه و دیگر موارد مرتبط با داوری بحث و تبادل نظر شد.

همچنین «ناصر فروتن» رییس کمیسیون داوران کشور گفت: در نظر داریم در آینده نزدیک وبینارهای (سمینار مجازی) دیگری را با موضوعات مختلف برای داوران کشتی کشور برگزار کنیم.

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha