استاندار خراسان جنوبی: شهرداری‌ توانمند قادر به درآمدزایی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌هایی که از توانایی لازم برخوردارند، می‌توانند از طرق مختلف بستر درآمدی ایجاد کنند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، محمدصادق معتمدیان در جمع مدیران بخش دستگردان شهرستان طبس و در پاسخ به مطالبات شهردار عشق‌آباد افزود: درآمدزایی شهرداری‌ها ضمن اینکه باعث خودکفایی آنها می‌شود، موجب می‌شود فشار زیادی به مردم وارد نشود.

وی از سفر قریب الوقوع معاون عمرانی وزیر کشور به استان خبر داد و گفت: سفر دکتر جمالی‌نژاد با هدف پیگیری مشکلات شهرداری‌ها و بررسی نیاز شهرداران انجام می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: معاون عمرانی وزیر کشور در نشست شهرداران استان نیز که به میزبانی فردوس برگزار می‌شود، حضور خواهد یافت. 

وی گفت: به منظور رفع مشکلات موجود، برنامه‌ای برای کمک به شهرداری‌های استان تنظیم کرده و به معاون وزیر کشور ارائه خواهیم‌ کرد.

معتمدیان به خرید ۱۹ بیل‌ بکهو (خودرو راهسازی) برای شهرداری‌های استان اشاره و اظهار داشت: از آنجا که شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حال‌ حاضر سودآوری و درآمدی ندارند، برای توانمندسازی آنها مصمم هستیم. 

وی تصریح کرد: چنانچه شهرداران پیگیری کنند، می‌توانند برای شهرداری‌ها درآمد پایدار ایجاد کنند و استانداری هم در این زمینه مساعدت می‌کند. 

استاندار خراسان جنوبی که برای همراهی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های متعدد به طبس رفته بود، بازدید سرزده از بخش دستگردان را نیز در برنامه خود قرار داد و به دیدار مدیران بخش رفت.

حضور استاندار در جمع مردم عشق‌آباد

استاندار خراسان جنوبی درخصوص مسایل و مشکلات موجود با مردم عشق‌آباد از توابع شهرستان طبس به گفت و گو پرداخت. 

وی در جمع مردم حاضر در مسجد حضرت صاحب‌ الزمان (عج) عشق‌آباد حضور یافت و پس از استماع درخواست‌های مردم، رسیدگی و توجه بیشتر برای افزایش فضای سبز شهری در عشق‌آباد را خواستار شد. 

معتمدیان نسبت به تعیین تکلیف برخی مشکلات نیز دستورات لازم را صادر کرد.

مدیران حاضر و نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی بخش دستگردان از اجرایی شدن برخی مصوبات سفر گذشته استاندار، تشکر کردند. 

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی نیز با اذعان به خدمات جهادی استاندار خراسان جنوبی در مناطق مختلف استان تصریح کرد: در دوره مدیریت ایشان، خدمات شایسته ای انجام گرفته است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی افزود: این روحیه جهادی و حرکات انقلابی قابل قدردانی است و دعای خیر مردم همراه این گونه مسوولان خواهد بود.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه صبح پنجشنبه ۲۲ خرداد با هدف بررسی میزان پیشرفت پروژه‌هایی که در قالب سند توسعه میان مدت استان تدوین شد، همچنین افتتاح چند طرح عمرانی و امضای تفاهم‌نامه‌های توسعه‌ای وارد خراسان جنوبی در شهرستان طبس شد و برخی طرح‌ها را در شهرستان بشرویه افتتاح کرد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha