تعداد بیماران سرپایی کرونا در خراسان رضوی در حال افزایش است

مشهد- ایرنا- تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی روند افزایشی دارد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعداد بیماران بستری شده مبتلا به کرونا در مناطق زیرپوشش این دانشگاه افزایش نداشته است.
دکتر شاپور بدیعی افزود: مراکز درمانی این استان آمادگی لازم برای پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را دارند.
وی ادامه داد: باز شدن اماکن و فضای عمومی به منزله پایان شیوع کرونا نیست و باید مردم نسبت به رعایت اصول بهداشتی و خودمراقبتی همچنان دقت نظر داشته باشند زیرا کوچکترین سهل انگاری در این زمینه می‌تواند شرایط را بحرانی کند.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ستاد مبارزه با کرونا از مردم خواست ضمن رعایت اصول و مراقبت‌های بهداشتی از ترددهای شهری یا سفرهای غیر ضروری خودداری کنند چرا که در غیر این صورت ممکن است با شرایط بدتر از گذشته روبرو شویم.
مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حال حاضر ۳۴ مرکز  ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت به بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا در ۲ نوبت صبح و عصر خدمات‌رسانی می‌کنند.
دکتر محمدحسن درخشان افزود: در راستای غربالگری و به منظور ارائه خدمات سطح  یک به بیماران سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا مراکز خدمات جامع سلامت از ابتدای شیوع این بیماری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعال شده و کماکان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
هم‌اکنون بیش از ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارد و به بقیه جمعیت استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
صحن‌های حرم مطهر رضوی نیز پس از ۷۱ روز بسته بودن به خاطر کرونا، از ششم خرداد ماه جاری بازگشایی شده است.
بر اساس تازه‌ترین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر رسیده و تاکنون هشت هزار و ۱۳۴ نفر در ایران جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha