۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبرنگار: 2182
کد خبر: 83798432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهر جوانرود با کمبود آب شرب مواجه است

۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۱
کد خبر: 83798432
شهر جوانرود با کمبود آب شرب مواجه است

کرمانشاه- ایرنا- چند روزی است که مناطقی از شهر جوانرود و برخی از روستاهایی که از خط انتقال آب شهری تغذیه می‌کنند با مشکل کم آبی مواجه هستند، آنان از مسوولان انتظار دارند مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

یکی از ساکنان مسکن مهر مولوی جوانرود در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چند روزی است که مردم بسیاری از مناطق شهر جوانرود با قطعی آب و یا افت فشار مواجه هستند.

محمدی افزود: البته مشکل قطعی و کم آبی برای افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند بیشتر است.

عثمان یکی از اهالی روستای خانم آباد نیز گفت: ۱۰ روز است که ساکنان این روستا با کمبود آب شرب مواجه هستند.

یکی دیگر از شهروندان جوانرودی از کمبود آب گلایه دارد و گفت: هنوز فصل گرما شروع نشده مردم مشکل دارند تا چه برسد به افزایش گرما و حجم بالای مصرف که از ماه‌های تیر و مرداد آغاز می‌شود.

این شهروند جوانرودی مردم را به صرفه جویی در مصرف آب دعوت کرد و افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از قطعی و افت فشارآب کاهش مصرف و صرفه جویی در مصرف آب است که شهروندان باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

فرماندار جوانرود نیز با بیان اینکه بسیاری از نقاط این شهر باکمبود آب مواجه است، برضرورت تسریع در رفع این مشکل تاکید کرد و گفت: مشکل کمبود آب جدی است و کم کاری مدیران و پرسنل آب و فاضلاب پذیرفتنی نیست.

رستگار یوسفی افزود: درست است که میزان مصرف آب بیشتر شده اما از لحاط تامین آب به مخازن مشکلی وجود ندارد و در این راستا قصور و کم کاری پذیرفتنی نیست.

وی اظهارداشت: علاوه بر شهر جوانرود روستاهایی که از خط انتقال آب شهری تغذیه می کنند نیز با کمبود آب مواجه هستند.

فرماندار جوانرود خاطرنشان کرد: شهر جوانرود هم اکنون با ۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب مواجه است.

یوسفی یادآور شد: مدیریت صحیح توزیع آب، جمع آوری و جلوگیری از انشعاب های غیرمجاز، پایش و جلوگیری از هدررفت آب و برنامه زمان بندی برای مصرف آب روستایی و جمع آوری انشعاب های غیرضروری از مهمترین برنامه هایی است که می تواند برای حل مشکل کم آبی موثر باشد.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان جوانرود، علت کمبود آب در این شهر را افزایش بی رویه مصرف برخی شهروندان عنوان کرد.

 کیکاووس عزیزی نسب افزود: هم اکنون برای رفع مشکل مردم، آب رسانی سیار انجام می گیرد.

وی بابیان اینکه تمام تلاش خود را برای حل مشکل کم آبی در شهر جوانرود بکار گرفته ایم از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب، این شرکت را در خدمت رسانی به مردم یاری کنند.

شهر جوانرود با ۱۸ هزار متر مکعب حجم مخازن آب دارای ۱۵ هزار مشترک است.

شهرستان جوانرود با ۷۵ هزار نفر جمعیت در ۸۶ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است. 

سرخط اخبار استان‌ها