۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 1261
کد خبر: 83795202
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شورای اخوت بلخ افغانستان: ملت فلسطین بخشی از پیکر امت اسلامی است

کابل - ایرنا - شورای اخوت اسلامی بلخ در شمال افغانستان روز چهارشنبه در اعلامیه‌ای،بیت المقدس و ملت مظلوم فلسطین را بخشی از پیکر امت اسلامی دانست که هرگز آنها را فراموش نخواهند کرد.

این شورا در اعلامیه که منتشر شده، گفته است: قدس و بیت‌المقدس متعلق به همه مسلمانان جهان است، اما استکبار جهانی با مولود نامشروع خود صهیونیست جهانی بیشتر از هفت دهه است که این حق مسلمانان را از آنها سلب کرده و ملت مظلوم فلسطین را که بخشی از پیکر امت اسلامی است، از تمام حقوق انسانی و اسلامی‌آنها محروم ساخته است.

در اعلامیه آمده است: استکبار با این اعمال‌ خود داعیه‌ دروغین حقوق بشر، دموکراسی، حقوق زن و غیره را که با استفاده ابزاری از رسانه و سیاست مشت آهنین و سرکوب، حمایت و پشتیبانی می ‌شود به رسوایی و فضاحت آشکار کشانده که دیگر امروز هیچ انسان عاقل به مولفه‌های آنها باور ندارد.

آری دشمنان اقتدار و امنیت امت اسلامی کار خود را وقیحانه انجام داده و هر روز از مسلمانان قربانی می‌گیرند، اما جای تاسف از سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، جنبش غیر متعهدها بویژه سران کشورهای اسلامی و عربی است که چگونه در برابر تجاوز به حریم امت اسلامی و قبله نخست مسلمین سکوت مرگبار را اختیار کرده اند.

در صورتی که پیامبر رحمت (ص) با صدای بلند به همه مسلمانان اعلام کرده است که «من اصبح و لم یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» مسلمانی که شب را صبح کند و به فکر حل مشکلات مسلمانان نباشد، مسلمان نیست.

شورای اخوت اسلامی بلخ با بزرگداشت و تقدیر از ابتکار حضرت امام خمینی (ره) که جمعه اخیر ماه مبارک رمضان را بنام روز جهانی قدس نام‌گذاری کرده از سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر مانند سازمان ملل متحد، جنبش غیر متعهدها بویژه سازمان کنفرانس اسلامی و سران کشورهای مسلمان با جدیت می‌خواهد در برابر مسئولیت انسانی و اسلامی‌ خود بویژه معامله ننگین قرن سکوت نکرده از حق مسلم ملت مسلمان فلسطین دفاع کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha