۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83792279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

عضو شورای روابط بین اقوام روسیه: روز قدس شرایط برای پایان اشغال فلسطین را فراهم می‌کند

مسکو – ایرنا- عضو شورای روابط بین اقوام که زیر نظر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس شرایط برای پایان اشغال اراضی فلسطین را فراهم می‌کند.

«اسماعیل شعبانف» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای اینکه مسلمانان با یکدیگر متحد شده و به کمک فلسطین بشتابند تعیین کرد.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع گسترده کرونا در بسیاری از کشورهای جهان، امکان اجتماع مردم به مناسبت روز قدس وجود ندارد و با این وجود برنامه‌های حمایت از مردم فلسطین نباید متوقف شود و باید در فضای مجازی ادامه یابد.

شعبانف در همین حال از ابتکار حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب برای ادامه حمایت از قدس استقبال کرده و خاطرنشان کرد که سخنان ایشان در روز جهانی قدس مهم خواهد بود.  

مقام روس گفت: ما معتقدیم که باید در فلسطین صلح برقرار شود و همه افراد ساکن در این سرزمین در صلح و آرامش زندگی کنند. 

وی افزود: ما با اشغال هر کشوری از سوی کشور دیگر مخالف هستیم و بر این باوریم که فلسطین باید آزاد شود.

شعبانف با اشاره به اینکه بیت المقدس به یک ملت تعلق ندارد، اضافه کرد: اورشلیم (بیت المقدس) به همه ادیان ابراهیمی تعلق دارد و باید مسلمانان بتوانند آزادانه در مسجد الاقصی قبله گاه نخست مسلمانان جهان نماز بخوانند.

مقام روس با اشاره به تلاش امام خمینی(ره) برای متحد کردن ملت‌های اسلامی و آزادی قدس گفت: هدف آزادی فلسطین برای همه جهان ازجمله ایران در اولویت قرار دارد.

به گفته شعبانف، همه‌ ملت‌های اسلامی باید اختلافات خود را کنار گذاشته و برای حمایت از مردم فلسطین اقدام کنند تا ملت فلسطین کشور مستقل خود را داشته باشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha