۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1215
کد خبر: 83790747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بسیج مردمی و ارتش عراق عرصه را بر داعش تنگ کردند

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۹
کد خبر: 83790747
بسیج مردمی و ارتش عراق عرصه را بر داعش تنگ کردند

بغداد - ایرنا - نیروهای مشترک الحشد الشعبی (بسیج مردمی) و ارتش عراق در چند هفته اخیر و در بحبوبه بحران کرونا و همزمان با شدت گرفتن تحرکات داعش در برخی مناطق این کشور، با انجام چند عملیات، عرصه را بر عناصر این گروه تروریستی تنگ کرده اند.

گروه تروریستی داعش با سوءاستفاده از همه گیری ویروس کرونا و مشکلات سیاسی و اجتماعی عراق، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان بر فعالیت های تروریستی خود در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق افزوده، تحرکاتی که در سه سال اخیر و پس از اشغال موصل و شکست تروریست ها بی سابقه بوده است.  
ارتش عراق و الحشد الشعبی که چند هفته ای است سخت درگیر تعقیب و نابودی عناصر تروریستی داعش در استان های دیاله، صلاح الدین، نینوا، کرکوک و الانبار هستند، همچنان به عملیات خود علیه این گروه ادامه می دهند.  
در تازه ترین عملیات این نیروها، بامداد امروز (یکشنبه) ارتش عراق عملیات گسترده ای به نام «شیران جزیره» در استانهای نینوا و صلاح الدین و الانبار تا نزدیک مرز سوریه علیه عناصر تروریستی داعش آغاز کرده است.  
ارتش عراق اعلام کرده که این عملیات را با هدف تقویت امنیت و ثبات، دستگیری تروریست ها و هدف قرار دادن عناصر داعش در استان های الانبار، نینوا و صلاح الدین، ‌تا مرزهای بین المللی با سوریه کلید زده است.
در بیانیه ارتش عراق آمده که عملیات شیرهای جزیره، مناطقی از «دره الثرثار»، «فرودگاه نظامی ژنو» (جنوب نینوا)، «سنیسله»، «ارتفاعات المنایف»، مناطق همواره «راوه»، «الشعبانی»، «طریفاوی»، دره «العجیج» و تپه های «الطیارات» را در بر می گیرد.

بر اساس این بیانیه، عملیات ارتش عراق در ۱۱ محور با پشتیبانی هوایی آغاز شده و تا بهبود امنیت و ثبات در این مناطق و نابودی و دستگیری  عناصر تروریستی داعش ادامه دارد.  
ارتش عراق بامداد امروز همچنین از آغاز عملیات نظامی علیه تروریست‌های تکفیری داعش در استان دیاله در شمال شرق عراق خبر داد.
این عملیات پس از چند حمله تروریست‌های داعش به مناطقی  از این استان آغاز شده است.
عناصر تروریستی داعش جمعه گذشته در حملاتی به استان دیاله 6 نیروی امنیتی و دو شهروند عراقی را کشتند.
نیروهای پیاده از لشکر پنجم و اداره پلیس دیاله این عملیات را با هدف تقویت امنیت و ثبات استان و پیگرد بقایای داعش آغاز کرده اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha