۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبرنگار: 2254
کد خبر: 83789196
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستور رئیس‌جمهوری صربستان برای اعزام نیرو به مرز باهدف نظارت بر مهاجران

بلگراد- ایرنا- رئیس جمهوری و فرمانده عالی نیروی‌های مسلح صربستان امروز (شنبه) دستور اعزام نیروهای ارتش برای حفظ امنیت در شهر مرزی «شید» را صادر کرد. در این منطقه سه اردوگاه مهاجران غیرقانونی قرار دارد.

براساس اعلام رسانه‌های صربستان، «آلکساندر ووچیچ» دستور داده که از نیروهای مسلح این کشور با قید فوریت برای حفاظت از امنیت شهروندان و اموال مردم شهر «شید» در مقابل مهاجران غیرقانونی استفاده شود. انتظار می‌رود به زودی نیروهای مسلح این کشور در شهر شید و حومه آن مستقر شوند.

در منطقه شید سه اردوگاه برای مهاجران غیرقانونی و پناهجویان وجود دارد که بیش از یک هزار نفر در این اردوگاه‌ها اسکان دارند.ساکنان این منطقه گلایه دارند که برخی از مهاجران برای آنان مزاحمت ایجاد می‌کنند.
در صربستان ۲۰ مرکز برای نگهداری مهاجران غیرقانونی وجود دارد.

منطقه شید در شمال غربی صربستان و در ۱۰۰ کیلومتری بلگراد پایتخت این کشور و در ۱۰ کیلومتری مرز کرواسی است.

«آلکساندر وولین» وزیر دفاع صربستان چندی پیش اعلام کرد که در ۲ مرکز مهاجران در «بلگراد» پایتخت و «شید»، سربازان ارتش برای آرام کردن اوضاع، اقدام به شلیک هوایی کرده بودند.
وی تأکید کرد، سربازان برای هشدار دادن به مهاجران در منطقه «آداشوتسی» در منطقه شید در شمال صربستان از سلاح گرم استفاده و شلیک هوایی کردند. هدف از این کار، جلوگیری از فرار مهاجران در زمان قرنطینه ۲۴ ساعته ناشی از وضعیت اضطراری شیوع ویروس کرونا اعلام شده بود.

براساس اطلاعیه نهادهای ذیربط در صربستان، در زمان وضع اضطراری ناشی از کووید-۱۹، ارتش بر قرنطینه همه ۲۰ مرکز مهاجران در این کشور نظارت داشت و در این راستا نیروها مانع خروج آنان از اردوگاه‌ها شدند.
مجلس جمهوری صربستان حالت فوق‌العاده در این کشور را که به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از اواسط اسفندماه سال گذشته برقرار شده بود، در ۱۷ اردیبهشت به طور رسمی لغو کرد.

طبق آخرین آمارهای اعلام شده، بیش از هشت هزار مهاجر غیرقانونی در اردوگاه‌های مختلف در صربستان اسکان دارند.
تعدادی از آنها به طور غیرقانونی که عموما از کشورهای آفریقا یا آسیا هستند تلاش دارند از مسیر صربستان و دیگر کشورهای منطقه بالکان، خود را به کشورهای اروپای غربی برسانند.
2023

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha