شکست کرونا بدست مادربزرگ ۹۰ ساله تا بازپس گرفتن شکایت مسوولان از رسانه‌ها

ایلام - ایرنا - استان ایلام از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت ماه رویدادهای متفاوتی را پشت سر گذاشت، موضوعاتی چون افزایش ۲۰ درصدی مصرف آب مشترکان ایلامی در زمان قرنطینه کرونا، واگذاری زمین به صنوف آلاینده، بهبودی مادربزرگ ۹۰ ساله مبتلا به کرونا، آغاز فعالیت کارخانه پویا نخ و مصاحبه مجازی خبرنگاران با استاندار ایلام از مهمترین اخبار و رویدادهای این استان در هفته گذشته است.

سفر رییس فدراسیون جودو به استان ایلام، دستور استاندار ایلام به مسوولان مبنی بر باز پس‌گیری شکایت خود از خبرنگاران، کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق و توزیع ۱۷ هزار بسته خوراکی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به مردم نیازمند استان ایلام از دیگر رویدادهای منتشر شده هفته پیش استان بود.

استاندار ایلام: مسوولان شکایت خود از رسانه‌ها را پس می‌گیرند

استاندار ایلام در پیامی ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: به برکت ماه مبارک رمضان و میلاد باسعادت کریم اهل بیت تمامی شکایت های استانداری و فرمانداری های تابعه از رسانه ها بازپس گرفته می شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی در این پیام با قدردانی از زحمات اصحاب رسانه افزود: تلاش و پای کار بودن این قشر پویا در همه صحنه ها بی بدیل و تاثیر گذار بوده و امروز نیز در بحث کرونا شاهد نقش پررنگ و تاثیرگذار آنها در جریان سازی برای قطع زنجیره انتقال بیماری هستیم.

فوتی‌های کرونای ایلامیان غیرساکن در آمار استانی محاسبه می‌شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: گزارش فوت ایلامی‌هایی که در استان‌های دیگر ساکن بوده و در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند به دانشگاه علوم پزشکی ارسال و در آمار استانی محاسبه می‌شود.

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تدفین بومی های غیر ساکن استان اظهار داشت: چنانچه ایلامی های ساکن در استان های دیگر در اثر بیماری کرونا فوت شوند، می توانند در هر یک از نقطه استان با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی دفن شوند.

استاندار ایلام: روزهای مجاز فعالیت تجاری در مرز مهران مشخص می شود

استاندار ایلام با بیان اینکه مقامات عراقی اعلام کرده اند که اجازه می دهند ۲ روز در هفته در مرز مهران تردد انجام شود، گفت: با رایزنی و هماهنگی مسوولان ایران و عراق این ۲ روز بزودی مشخص خواهند شد.

قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست مطبوعاتی مجازی با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: مرز مهران از ابتدای شیوع کرونا از طرف دولت ایران بسته نشد هر چند موافق بودیم در مرز برای زوار بدلیل تجمع زیاد محدودیت ایجاد شود اما برای تجارت موافق تعطیلی نبودیم.

کرونا ۲۰ درصد مصرف آب شرب در ایلام را افزایش داد

مدیرعامل آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه بیماری کرونا باعث افزایش سرانه مصرف آب تا بیش از حد مجاز شده است، گفت: میانگین افزایش مصرف آب در استان ۲۰ درصد است.

نورالله تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان آب و فاضلاب، میزان مصرف آب در استان در ایام شیوع کرونا افزایش چشمگیری یافته و انتظار داریم شهروندان از مصارف غیرضروری در این ایام خودداری کنند.

برگزاری نماز جمعه در مناطق سفید منوط به تایید مسوولان بهداشتی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: برگزاری نمازهای جمعه و جماعت و انجام مناسک دینی شب های قدر در مناطقی که وضعیت آنها از نظر ابتلا به کرونا سفید اعلام شده است باید با رعایت شرایط بهداشتی و زیر نظر و تایید دانشگاه علوم پزشکی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه یکشنبه در هجدهمین نشست ستاد استانی کرونای استان ایلام اظهارداشت: در اولین نماز جمعه بعد از کرونا به یاد درگذشت غریبانه متوفیان بیماری کرونا و تمام کسانی که در این بازه زمانی فوت شدند و خانواده های آنها به خاطر کرونا نتوانستند مراسم فاتحه بگیرند، مراسم ختمی برگزار خواهد شد.

توزیع بسته های ستاد اجرایی فرمان امام در ایلام آغاز شد

دبیر قرارگاه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: ۱۷ هزار بسته خوراکی از سوی این ستاد به اقشار آسیب دیده از شیوع کرونا در استان ایلام اهدا شده است که توزیع آنها از امروز آغاز می شود.

مهدی سیاروک روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد بسته خوراکی امروز وارد استان شد و در قالب رزمایش احسان و همدلی بین صنوف آسیب دیده از کرونا و اقشار نیازمند توزیع می شود.
وی افزود: هر بسته خوراکی شامل یک کیسه برنج، روغن، مرغ، ماکارونی، نخود و لوبیا به ارزش ریالی ۳۲۰ هزار تومان است که به ۱۷ هزار خانوار استان ایلام اهدا خواهد شد.

استاندار ایلام: صنوف آسیب دیده از کرونا نیازمند حمایت ویژه دولت هستند

استاندار ایلام گفت: کرونا خسارات زیادی را در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی به ویژه اصناف، کسبه و بازاریان استان وارد کرد که باید زیان های وارده به این صنوف برآورد شود و برنامه ریزی لازم برای کمک به این اقشار آسیب دیده صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در همایش دو روزه استانداران سراسر کشور با حضور وزیر کشور اظهار داشت: خساراتی که کرونا بر حوزه های مختلف وارد کرده گسترده و قابل تامل است که جبران آن نیازمند برنامه ریزی منسجم و هدفمند است.

۸۹ هزار ورزشکار در رشته جودو فعال هستند

رییس فدراسیون جودو گفت: ۸۹ هزار نفر ورزشکار جودو در کشور فعالیت دارند که رشد ۴۸ درصدی تعداد ورزشکاران در این رشته را نشان می دهد.

آرش میراسماعیلی روز پنجشنبه در مجمع انتخابات هیات جودو استان ایلام اظهار داشت: رشته جودو در چند سال گذشته به جایگاه شایسته خود نرسیده است و اگر ما در ورزش جودو روی سنین پایه کار کنیم به جایگاه ویژه ای در سطح استان، کشور و المپیک می رسیم.

سالانه ۲ هزار عقرب گزیدگی در ایلام اتفاق می افتد

معاون بهداشتیدانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سالانه بیش از ۲ هزار عقرب گزیدگی در این استان اتفاق می افتد که لزوم رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیرانه توسط مردم را دو چندان می کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر جمیل صادقی فر اظهار داشت: عقرب گزیدگی یکی از معضلات بهداشتی استان ایلام است و با این تعداد عقرب گزیدگی در استان، ایلام جزو استان‌های پرخطر محسوب می شود.

وی با اشاره به زیست گونه های مختلف عقرب، بخصوص عقرب گادیم به عنوان خطرناکترین و سمی ترین عقرب ایران در استان ایلام، خواستار رعایت توصیه‌های بهداشتی ارائه شده از سوی مراکز بهداشتی، عدم خود درمانی و یا درمانهای سنتی در صورت عقرب گزیدگی شد.

بانوی ۹۰ ساله ایلامی کرونا را شکست داد

بانوی ۹۰ ساله ایلامی که به کرونا مبتلا شده بود پس از مقاومت در برابر این بیماری با گذشت سه هفته از بیمارستان مرخص شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، این خانم ۹۰ ساله با علائم تنگی نفس، تب و بی اشتهایی به بیمارستان مراجعه کرد که بلافاصله با توجه به داشتن علائم کرونا مورد آزمایش قرار گرفت و پس از مثبت بودن نتیجه آزمایش پروتکل های بهداشتی در خصوص بیمار اجرا شد.

واگذاری زمین به صنوف آلاینده ایلام آغاز شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از آغاز واگذاری زمین به متقاضیان واحدهای صنفی آلاینده در استان خبر داد.

اقبال اسماعیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون صنف هایی از قبیل جوشکاری، کابینت فلزی، کانال کولر، درب و پنجره آلومینیومی، درب و پنجره پی وی سی و درودگران با حضور در شرکت شهرک های صنعتی استان برای استقرار در این ناحیه ثبت نام کرده اند.

۸۶ درصد زکات ایلام صرف فقرا و نیازمندان شد

مدیرکل کمیته امداد و دبیر ستاد زکات استان ایلام گفت: بیشتر از ۸۶ درصد زکات جمع آوری شده در این استان در سال گذشته صرف پرداخت به فقرا و نیازمندان شد و تنها ۱۴ درصد آن در زمینه ساخت و تکمیل پروژه های فرهنگی و عمرانی هزینه شده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد ایلام، قنبر موسی نژاد در نشست شورای زکات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام بیان کرد: سیاست ستاد مرکزی زکات در کشور هم بر این مبناست که عمده زکات جمع آوری شده در زمینه پرداخت به نیازمندان هزینه شود و در استان ایلام نیز همین سیاست دنبال می شود.

ضریب نفوذ گاز در روستاهای ایلام به ۹۹ درصد می‌ رسد

مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: با اتمام عملیات گازرسانی به ۵۷ روستا تا پایان سال جاری ضریب نفوذ گاز در روستاهای این استان به ۹۹ درصد می رسد.

عباس شمس اللهی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون از ۶۰۰ روستای استان ایلام ۴۵۹ روستا معادل ۹۳ درصد خانوارهای روستایی از نعمت گاز برخوردار هستند.

شرکت پویا نخ ایلام فعالیت خود را از سر می‌گیرد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: شرکت پویا نخ ایلام فعالیت خود را در پنج خط تولید از فردا آغاز می کند.

شکراله شیرخانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا فعالیت این واحد محدود شد اما با رایزنی های مدیران ارشد و اجرایی استان با سهامدار، این شرکت با پنج خط تولید و ۱۵۰ کارگر فعالیت خود را از سر می گیرد.

بازگشایی بخش اداری مهدهای کودک ایلام بدون پذیرش کودکان

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: بر اساس بخشنامه ابلاغی از سازمان بهزیستی کشور مهدهای کودک این استان می توانند بازگشایی شوند اما مجاز به پذیرش کودکان نیستند.

زهرا همتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازگشایی مهدهای کودک مختص بخش اداری این مراکز و جهت ثبت نام و آماده سازی برای سال تحصیلی جدید خواهد بود.

توقیف بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در ایلام

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام از توقیف ۹۱ قلم کالای برقی قاچاق به ارزش یک میلیارد و پانصد میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سردار نورعلی یاری اظهار داشت: ماموران پلیس راه استان ایلام در محور صالح آباد یک دستگاه خودرو حامل بار قاچاق را متوقف کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha