۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۸
کد خبر: 83780084
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی‌ها به ۸۰ درصد باغات و نهرهای کشاورزی خلخال خسارت زد

اردبیل _ ایرن ا _‏فرماندار خلخال گفت: بارش‌های شدید باران و تگرگ چند روز اخیر به ۸۰ درصد از باغات رودخانه‌ها و نهرهای کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

فریدون بابایی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بارندگی‌های اخیر علاوه بر زیر سیلاب رفتن زمین بیش از۸۰ درصد از باغات و نهرهای کشاورزی شهرستان، بخشی از درختان میوه در اثر بارش‌های تگرگ دچار خسارت شده که میزان خسارات وارده از سوی کارشناسان مدیریت بحران در حال برآورد است.

وی گفت: علاوه بر خسارت وارده به مزارع کشاورزی و باغ‌های خلخال در روزهای گذشته سه واحد مسکونی بر اثر بارش‌های شدید باران در خلخال خسارت کلی دیده و ریزش سقف و دیوار حیاط آن‌ها با حضور کارشناسان مدیریت بحران و حوادث فرمانداری خلخال ثبت شده است.

فرماندار خلخال اظهارداشت: به علت رگبارهای تند باران همراه با رعد برق شدید بخشی از تاسیسات برق‌رسانی شهرستان و همچنین ترانس‌های تقویت کننده و پایداری برق خلخال نیز خسارت دیده و باغاتی که در مسیر سیلاب در حاشیه رودخانه هروچایی قرار گرفته‌اند به طول بیش از ۲ کیلومتر آسیب دیدند.

بابایی گفت: در پی طغیان رودخانه‌ها ناشی از ادامه بارندگی‌ها همراه با ذوب شدن تدریجی برف و یخ ارتفاعات خلخال در این فصل باید مردم بویژه دامداران از تردد و استقرار در حاشیه رودخانه‌ها به‌طور جدی پرهیز کنند. 

 رودخانه قزل اوزون یکی از پرآب‌ترین رودخانه‌های استان اردبیل است که  ۱۲۰ کیلومتر آن در حوزه  استحفاظی شهرستان خلخال واقع شده و همچنین بیش از ۱۸ رودخانه دایمی و فصلی در فصل بهار با ذوب شدن برف از کوه‌های آق‌داغ، عجم و رشته کوه‌های پلنگا در بخش شاهرود در این فصل پر آب و سیلابی می‌شوند.

رودخانه‌های گل بندر، زال چایی، شاهرود چایی و هروچایی نیز از مهم‌ترین رودخانه‌های شهرستان خلخال هستند که بخش مهمی از اراضی زراعی و کشاورزی  منطقه خلخال ،خورش‌رستم و شاهرود از طریق آب آبی این رودخانه‌ها تامین می‌شود.

رییس اداره هواشناسی خلخال از بارش بیش از ۲۵ میلیمتر باران در طول شب و روز گذشته در شهر خلخال خبر داد و بیان‌کرد: بر اساس گزارش‌های دریافتی از ایستگاه‌های باران سنجی خلخال میزان بارندگی‌های اخیر در برخی از این ایستگاه‌ها بیشتر از ۲ برابر بارندگی خود شهر خلخال بوده است. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha