۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۲۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 83779592
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۹ درصد روستاهای شهرستان لردگان با تنش آبی مواجه است

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۲۲
کد خبر: 83779592
۲۹ درصد روستاهای شهرستان لردگان با تنش آبی مواجه است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار لردگان با اشاره به اینکه ۲۹۴ روستا در این شهرستان وجود دارد، گفت: ۲۹ درصد روستاهای این شهرستان با تنش آبی مواجه است و کمبود آب دارند.

ملک محمد قربانپور روز جمعه در آیین کلنگ زنی طرح توسعه شبکه‌گذاری آب شرب روستای بیدله در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰۴ هزار و ۱۵۲ نفر از جمعیت این شهرستان در روستاها سکونت دارند، که ۱۷۵ روستا با جمعیت بیش از ۹۱هزار و ۵۷۳ نفر از آب آشامیدنی سالم برخوردارند.

وی با اشاره به اینکه ۵۷ روستای این شهرستان با جمعیت ۱۲ هزار و ۵۷۹ نفر زیرپوشش آب شرب روستایی نیستند، افزود: هشت درصد روستاهای این شهرستان معادل ۲۱ روستا در وضعیت بحرانی قرار دارند.

وی اظهار داشت: ۸۴ روستای این شهرستان برابر ۲۹ درصد ،دارای تنش آبی است و ۶۴ درصد از روستاها معادل ۱۸۹ روستا از نظر تامین آب شرب ، وضعیت مناسب قرار دارند.

قربانپور با اشاره به آغاز عملیات فاز دوم تامین آب و تعویض شبکه داخلی روستای بیدله این شهرستان افزود: این طرح با اعتباری بیش از۱۴ میلیارد ریال از محل اعتبارات  صندوق توسعه ملی اجرایی شده است.

به گفته وی، با اجرای این طرح، مشکل آب شرب اهالی روستای بیدله حل خواهد شد.

 روستای بیدله با جمعیت نزدیک به ۲ هزار نفر در بخش منج شهرستان لردگان در ۲۰۰ کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha