۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 83776294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای پایش زیستگاه‌های حساس

کرج - ایرنا - معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای پایش زیستگاه‌های حساس بایستی از سیستم پایش اپتیکی و فناوری‌های پیشرفته استفاده کرد.

کیومرث کلانتری روز سه شنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده البرز جنوبی و دیدار با محیط بانان منطقه، یکی از اهداف اجرای این سیستم را حفظ گونه های حیات وحش ارزشمند و در معرض خطر انقراض دانست.

وی همچنین به وجود مرزهای مشترک منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در استان های تهران، البرز و مازندران اشاره کرد و بر پایش مستمر مناطق با همپوشانی نیروهای سه استان تاکید کرد.

کلانتری به تنوع بالای گونه های گیاهی و جانوری در منطقه حفاظت شده البرز جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت : با توجه به چالش های موجود در این مناطق و وجود تهدیدات و تعارضات برای حیات وحش منطقه، جلب مشارکت جوامع محلی در امر حفاظت از زیستگاه ها و حیات وحش باید در اولویت کاری قرار گیرد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین از پروژه های عمرانی در حال اجرا درمنطقه حفاظت شده البرز جنوبی و زیستگاه های حیات وحش بازدید و با محیط بانان منطقه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر کلانتری در حین بازدید از پروژه آزاد راه تهران شمال و تعریض جاده شمشک دیزین، بر رعایت ملاحظات زیست محیطی از سوی مجریان طرح ها تاکید کردند.

 در ادامه  وی ضمن حضور در واحدهای محیط بانی، با محیط بانان منطقه دیدار و گفتگو کرد.

 منطقه حفاظت شده البرز جنوبی ۶۴ هزار هکتار وسعت دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha