۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1460
کد خبر: 83776024
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک واحد معدنی اردکان ساخت چهار مدرسه را آغاز کرد

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۱۴
کد خبر: 83776024
یک واحد معدنی اردکان ساخت چهار مدرسه را آغاز کرد

یزد - ایرنا - همزمان با هفته معلم( ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت) یک واحد معدنی و صنعتی شهرستان اردکان ساخت چهار واحد آموزشی با ۴۰ کلاس درس و با پیش بینی حدود ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار را آغاز کرد.

این واحدها با ۲ هزار و ۴۰۰ مترمربع زیربنا در ۲ طبقه و همراه با فضاهای جانبی برای مدت ۲ سال  ساخته می شود.
به گزارش روز سه شنبه تارنمای مجتمع معدنی و صنعتی اردکان در مراسم آغاز عملیات ساخت این واحدها تعدادی از مسوولان شهرستان حضور داشتند.

محمود مصری نژاد مدیرعامل این مجتمع گفت: این واحد معدنی نقش قابل توجهی در توسعه فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی شهرستان دارد و تلاش می کنیم  درحد توان خود به این خدمات ادامه دهیم.

همچنین محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از خدمات مجتمع یادشده اظهار امیدواری کرد که مسوولان امر بتوانند محیطی مطابق با استانداردهای روز دنیا برای تحصیل دانش‌آموزان فراهم کنند.
وی  افزود: این واحد معدنی و صنعتی در فرآیند اقتصادی کشور و استان یزد نقش زیادی دارد و به خوبی به تعهدات اجتماعی خود عمل کرد.

مدیر آموزش‌ و پرورش اردکان هم با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۱ هزار دانش‌آموز در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، گفت: این تعداد تا سال ۱۴۰۳ به ۲۵ هزار نفر افزایش می یابد.
ابوالفضل کارگر با اشاره به کمبود فضای آموزشی از تبدیل فضای انباری‌ تعدادی از مدارس به کلاس  درس گفت: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هزار و ۲۵۰ نفر به تعداد دانش‌آموزان افزوده شد.
وی افزود: افزون ‌بر ۶۰ درصد مدارس اردکان به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد، ضروری است  مدارس جدیدی به فضای آموزشی  افزوده شود.

وی همچنین از کمک های مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو به توسعه فضای آموزشی و کمک به تامین بخشی از نیازهای آموزش و پرورش تشکر کرد.

در سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ ، ۲۱ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ آموزشی اردکان مشغول به تحصیل بودند که به دلیل شیوع کرونا هم اکنون آموزش آنها از طریق فضای مجازی انجام می شود.

یکی از دلایل افزایش جمعیت دانش آموزی در اردکان علاوه بر رشد جمیعت منطقه، حضور کارگران مهاجر برخی مناطق ایران در تعدادی از واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان است.  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد

همچنین رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر دوشنبه گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۴۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و با فوت ۷۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته،  تعداد افراد متوفی به  ۶ هزار و ۲۷۷ تن  رسید.

کیانوش جهانپورافزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۵ اردیبهشت بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی، هزار و ۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ شناسایی شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۷۹ هزار و ۳۷۹  نفر از بیماران بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ هزار و ۶۷۶ نفر نیز تحت مراقبت قرار دارند .

به گفته وی تاکنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در ۱۲۶ آزمایشگاه کشور انجام شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha