۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83773342
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عطوان: سعودی‌ها بیشترین ضرر را از ترویج روابط با صهیونیست‌ها می‌کنند

تهران - ایرنا - عبدالباری عطوان تحلیل‌گر مسایل منطقه و سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به تلاش مقامات سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق ساخت سریال های تلویزیونی، تاکید کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس به خصوص سعودی‌ها متضررین ترویج عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در سریال‌های خود هستند.

عطوان روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری المیادین افزود ِکسانی که از سریال "ام هارون" حمایت می کنند دچار افلاس شده و در وقت تلف شده بازی می کنند در حالی "ام عطا" گزینه حقیقی ملت است.
او تاکید کرد که کشورهای حاشیه خلیج فارس بخصوص سعودی ها اولین متضررین ترویج عادی سازی با رژیم صهیونیستی در سریال های خود هستند. 

سردبیر روزنامه رای الیوم با بیان اینکه سریال های مانند ام هارون فرهنگ تسلیم شدن را تبلیغ می کنند افزود که این نخستین باری نیست که به ملت فلسطین از سوی سازش طلبان در کشورهای حاشیه خلیج فارس توهین می شود.

"عصام مخول"  رئیس انیستیتو مطالعات فلسطین  "امیل توما"  نیز بابیان اینکه ما در مرحله جدیدی قرار داریم ، افزود که سریال ام هارون حقیقت مبارزه ای که درباره مسأله فلسطین درجریان است را آشکار می کند.

وی افزود که اینبار دستور جدیدی که متفاوت از دوره های سابق همانند معامله قرن است صادر شده و سازمان ها و کشورهایی که  سریال ام هارون را ترویج می دهند، دستورات را از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گرفته اند.

مخول افزود که دو جریان در حال حاضر وجود دارد اول کسانی که بر بیداری قومی تاکید دارند و دوم کسانی که سرسپردگی را می خواهند و با پلیدی زمان ویژه ای را نیز برای سم پراکنی و از بین بردن مساله فلسطین انتخاب کرده اند.

وی تاکید کرد که ما اکنون می خواهیم که ملت های کشورهای حوزه خلیج فارس از نظام های سرسپرده خود به واشنگتن و تل آویو تبعیت نکنند چرا که آنچه که در حال رخ دادن است نه مبارزه سریال ها که یک نزاع سیاسی است.

 سریال ام هارون تولید شده توسط شبکه "‌ام بی‌سی " (MBC) عربستان سعودی در ارتباط با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی که از اول ماه مبارک رمضان پخش شد، خشم و عصبانیت مسلمانان در کشورهای عربی بویژه فلسطین را برانگیخت و موجب واکنش و اعتراض گسترده مسلمانان و اعراب در شبکه‌های اجتماعی شد.  

مقامات غزه و گروه‌های مقاومت فلسطین ضمن محکوم کردن محتوای این سریال اعلام کردند که ایده‌های گسترش یافته در سریال یاد شده قضیه فلسطین را زیر سوال برده است.  کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی با اشاره به اینکه سریال "‌ام هارون " که قبل از شروع سریال نوشته‌های عبری را نشان می‌دهد، داستانی از وجود اقلیت‌های یهودی در کشورهای خلیج فارس به روایت زندگی یک زن به نام "‌ام هارون " را روایت و وانمود می‌کند که یهودیان از گذشته در این منطقه دارای سرزمین مشخص بوده‌اند و قصد دارد هویت واقعی رژیم صهیونیستی را کتمان و به وجود این رژیم اشغالگر رسمیت دهد.   

این موضوع،  اعتراض بسیاری از مسلمانان کشورهای عربی را در پی داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha