۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴
کد خبر: 83769163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند اتهامات کمیته بین‌المللی آزادی مذهبی آمریکا را مردود دانست

دهلی نو- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه هند با بیان اینکه نمایش غلط از هند توسط کمیته بین‌المللی آزادی مذهب به سطوح تازه‌ای رسیده است، گفت: ما این اتهامات را رد می‌کنیم، اظهارات مغرضانه است.

کمیته بین‌المللی آزادی مذهب در آمریکا، اعلام کرد که آزادی مذهب در هند در سال ۲۰۱۹ با یک سقوط شدید مواجه شده است. این کمیته همچنین از وزارت امور خارجه آمریکا خواست تا سازمان‌های دولتی و شخصیت‌های هندی که در نقض آزادی مذهب در هند نقش دارند را به صورت هدفمند تحریم کند.

به گزارش رسانه‌های هند، کمیته بین‌المللی آزادی مذهب همچنین هند را یک "کشور با نگرانی‌های ویژه" توصیف کرد. 
وزارت امور خارجه هند در مقابل اقدامات این کمیته را نگران کننده دانست و گزارش‌های ارائه شده از سوی آن را رد کرد. 
سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: نمایش غلط از هند توسط کمیته بین المللی آزادی مذهب به سطوح تازه‌ای رسیده است. 
نادین مزینا رییس کمیته بین المللی آزادی مذهب در گزارش سالانه این کمیته برای سال ۲۰۲۰ گفت: در یک سال گذشته هند شاهد یک سقوط شدید و نگران کننده در آزادی مذهب بوده است. دولت هند از بروز خشونت علیه اقلیت‌های این کشور و محل‌های عبادت آن‌ها جلوگیری نکرده و برای مجازات عاملان این خشونت‌ها اقدام نکرده است. مقامات هندی همچنین به سخنرانی‌های نفرت انگیز و خشونت آمیز ادامه داده‌اند. 
این کمیته پیشنهاد داده است که دولت آمریکا، دارایی‌های مقامات هندی که در این خشونت‌ها نقش دارند را مسدود کرده و از ورود آن‌ها به آمریکا جلوگیری کند. 
وزارت امور خارجه هند نیز در بیانیه‌ای گفت: ما اتهامات از سوی کمیته بین المللی آزادی مذهبی آمریکا را رد می‌کنیم. اظهارات مغرضانه است و گرایش مخالف هند این کمیته امری جدید نیست. نمایش غلط هند از سوی این کمیته  به سطح جدیدی رسیده است. این کمیته و اعضای آن نتوانسته‌اند در تلاش‌های خود موفق باشند. ما آن را سازمانی با نگرانی‌های خاص تلقی خواهیم کرد و رفتاری متناسب با آن خواهیم داشت. 
این اولین باری نیست که کمیته بین المللی آزادی مذهب آمریکا از هند انتقاد کرده است. 
این کمیته آمریکایی در ماه جاری در واکنش به چند خبر منتشر شده در "توییتر" از تفکیک مسلمانان و هندوها در بیمارستان‌های گجرات ابراز نگرانی کرده بود. 
همچنین در ماه دسامبر این سازمان آمریکایی از تصویب اصلاحات قانون شهروندی هند ابراز نگرانی کرده و خواهان تحریم "آمیت شاه" وزیر کشور هند شد. 
دولت هند تاکنون با گزارش‌های این کمیته آمریکایی در زمینه آزادی مذهبی مخالفت کرده و این گزارش‌ها را غیر معتبر دانسته است. دولت هند همچنین از صدور روادید برای اعضای این کمیته خودداری کرده است. 
توصیه‌های کمیته فدرال آمریکا در زمینه آزادی مذهبی لازم الاجرا نیست اما این توصیه‌ها به صورت جدی در دولت آمریکا به خصوص وزارت امور خارجه این کشور بررسی می‌شوند و در صورت لزوم این وزارت خانه بر اساس گزارش‌های این کمیته می‌تواند کشورها و گروه‌های خارجی را تحریم کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha