۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83760422
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خبرنگاران کشمیری به حمایت از تروریسم متهم شدند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
کد خبر: 83760422
خبرنگاران کشمیری به حمایت از تروریسم متهم شدند

دهلی نو- ایرنا- در میان ادامه محدودیت‌های چند ماهه در کشمیر، مقامات هندی اعلام کردند که پلیس در حال تحقیق در مورد دو خبرنگار به دلیل انتشار اخبار دروغ و ضد ملی است.

به گزارش رسانه‌های هند، ویجی کومار رییس پلیس کشمیر گفت: مسرت زهرا یک خبرنگار و عکاس کشمیری که تاکنون گزارش‌های مختلفی در رسانه‌های بین المللی به چاپ رسانده، بر اساس قانون مقابله با اقدامات غیر قانونی هند تحت تعقیب قرار گرفته است. این اتهامات به دلیل انتشار پیام‌های "ضد ملی" این خبرنگار در رسانه‌های اجتماعی مطرح شده‌اند. 
قانون مقابله با اقدامات غیر قانونی هند به پلیس این اجازه را می‌دهد که افراد را به عنوان تروریست شناسایی کند و سازمان تحقیقات ملی هند علیه این افراد وارد عمل شود. 
پلیس کشمیر هنوز این خبرنگاران کشمیری را بازداشت نکرده است. 
کومار افزود: پیامهای کاربران در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند قوانین را نقض کرده و احساسات ضد ملی را ترغیب کنند. 
پیام‌های اخیر زهرا در رسانه‌های اجتماعی بر سانسور از سوی هند، فعالیت شبه نظامیان در کشمیر، زیبایی این منطقه و همچنین شیوع ویروس کرونا متمرکز شده‌اند. 
زهرا گفت: من می‌خواهم صدای مظلومان و داستان‌های کشمیری‌ها را به گوش جهان برسانم. به همین دلیل آن‌ها سعی می‌کنند صدای من را خاموش کنند. 
دولت هند در ماه اوت سال گذشته خودمختاری جامو و کشمیر را لغو کرد. جامو و کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان بود. پس از آن دولت هند با وضع محدودیت‌های گسترده، ممنوعیت رفت و آمد و تقسیم جامو و کشمیر به دو منطقه سعی کرد آن را به خاک هند الحاق کند و با مساله شبه نظامیان در این منطقه مقابله کند. 
هند و پاکستان هر دو ادعای مالکیت کل منطقه کشمیر را دارند و تاکنون دو بار با یکدیگر بر سر مساله کشمیر جنگیده‌اند. از سال‌های ۱۹۸۰ تاکنون منطقه کشمیر تحت کنترل هند شاهد خشونت و فعالیت گروه‌های شبه نظامی و جدایی طلب بوده است. 
لغو خودمختاری کشمیر توسط دولت هند با اعزام هزاران نیروی نظامی به این منطقه و مسدود شدن دسترسی به اینترنت و تلفن همراه شد. اگرچه این محدودیت‌ها به صورت تدریجی برطرف شده‌اند. 
رییس پلیس کشمیر گفت: پیرزاده عاشق یک خبرنگار که در روزنامه "هندو" کار می‌کند به دلیل انتشار اخبار دروغ در خصوص یک درگیری و کشته شدن دو شبه نظامی در کشمیر تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. 
وی افزود: جزییات این اخبار نادرست بوده است. در صورتی که مشخص شود این خبرنگار به صورت عمد اقدام به انتشار این اخبار کرده است،بازداشت خواهد شد. 
کلوپ رسانه کشمیر این اقدام پلیس را محکوم کرده و اعلام کرد پلیس در حال آزار و اذیت این خبرنگاران است. 
این کلوپ در بیانیه‌ای گفت: حتی در زمانی که ویروس کرونا در حال انتشار است، خبرنگاران کشمیری به ایستگاه‌های پلیس احضار و مجبور به توضیح در مورد خبرهای خود شده‌اند. دولت و به خصوص پلیس باید درک کند که تفاوت زیادی میان خبرنگاری و جرم‌های سایبری وجود دارد. 
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha